Universitatea Pedagogica de Stat "I. Creanga" din mun. Chisinau: Recent submissions

  • BUDNIC, Ana; SMOCHIN, Olga; PLESCENCO, Galina; TATARU, Nina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Acest articol examinează modalitatea în care se face traducerea la nivel interpretativ. Ideea de la care am pornit această cercetare este că traducătorul trebuie să perceapă implicaţiile textului, interpretările sale ...
  • GORDZEI, Polina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    Scrisul academic veritabil se naşte dintr-o abordare activă, interogativă faţă de obiectul de studiu şi toti studenţii, indiferent de ciclul de studii, au potenţialul de a scrie mai bine. Prin învățarea scrisului creativ ...
  • УРСУ, Людмила; КУРАЧИЦКИ, Анжела (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Настоящее пособие разработано в соответствии с положениями куррикулума по профессиональной практике, адресовано магистрам программы «Менеджмент и консультирование в начальном образовании» и представляет собой куррикулумный ...
  • URSU, Ludmila; GARȘTEA, Nina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Suportul este elaborat în conformitate cu prevederile curriculumului pentru stagiul de practică profesională, prezentul suport se adresează masteranzilor programului „Management și consiliere în învățământul primar” și ...
  • URSU, Ludmila; GARȘTEA, Nina (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Programul este elaborat în conformitate cu prevederile curriculumului pentru stagiul de practică profesională, prezentul suport se adresează masteranzilor programului „Didactica învățământului primar” și reprezintă un ...
  • ЖЕЛЕСКО, П. С.; РОГОВИН, М. С.; ЛЕКТОРСКИЙ, В. А. (Штиинца, 1985)
    В работе отрицание раскрывается как междисциплинарная проблема (логика, философия, психология, психопатология, лингвистика). Дана критика некоторых зарубежных концепций отрицания, предпринята попытка вычленить собственно ...
  • КОВАЛЕВА, Елена; САНДУЛЯК, Серджиу (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2018)
    Программа предназначена для подготовки студентов по оказанию психологической помощи педагогам в целях преодоления насилия в образовательной среде. Программа разработана и направлена на социально-психологическую оптимизацию ...
  • SANDULEAC, Sergiu (Garamont Studio, 2017)
    Monografia reprezintă o analiză științifică a conceptului de gândire științifică și modalitatea de formare a acesteia în mod special la studenții din învățământul universitar. Au fost identificate și prezentate componentele ...
  • CARABET, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    Ghidul este elaborat pentru cadrele didactice din educația timpurie, părinții grijulii și interesați de procesul de creștere, educație și dezvoltare a copiilor, studenți- cadre didactice în devenire. Ghidul propune diverse ...
  • PORT, Sergiu; TRIFAN, Veronica (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    This Article play the surprising properties of the golden section in art. Number PHI (1.618 ...) is called the number (area) of gold, because it defines the harmonic proportions of the human body and biological spiral of ...
  • GHILAN, Zinaida; COVALSCHI, Anatolie (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    In this paper we present some brief definitions, concepts and properties that can be used to solve the problems with limits of functions. The concept of the limit of a function at a point is rooted in the XVII and XVIII ...
  • ŢARĂLUNGĂ, Boris (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    În teoria buclelor şi cuasigrupurilor, buclele Moufang reprezintă un clas de bucle cel mai intens studiat. O problemă importantă în teoria buclelor este problema isotopiei.
  • PORT, Sergiu; NEAGU, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    In this article we show traditional solving of differential equations and using Maple, because they play an important role in many disciplines including engineering, physics, economics, biology, etc. Maple is the world ...
  • NEAGU, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    In this article is described a simulation of problem of geometric probability in Delphi. This simulation represent an experiment of n samples, where the data we can be included manually or randomly.
  • CUȘCĂ, Valentin (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    The author touches upon the theory of the policies of level I (sensorial) and level II (abstract) and their application in education. So, education, similar to philosophy and arts, creatively shapes the character within ...
  • DUMBRĂVEANU, Roza (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    The concept of e-learning is subject to different interpretations. It is difficult to have a single definition of e-learning. The different understandings of e-learning can be explained by particular professional approaches ...
  • SCHIȚCO, Olesea (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    The work includes general aspects of the study and analyzing a mathematical model, by computer simulation of the problem situations, leads to a better perception of perfect fluid dynamics. The interactive experiment was ...
  • PRICOP, Victor (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    This paper talks about the usage of computing software Maple in solving of some problems and in the teaching process. This software are not only computing environments but also environments training. The author relates how ...
  • GÎNJU, Stela; BALMUȘ, Nicolae (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    The se article presents the description of the advantages and of the disadvantages of the interactive textbooks. The authors propose various interactive activities, made using the textbook at Sciences of the second form. ...
  • CHIRIAC, Tatiana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    The purpose of this article was to discuss the main features of using Web 2.0 tools in education. The major benefits associated with the use of Web 2.0 technologies in teaching regard knowledge creation, interaction, ...