Universitatea Pedagogica de Stat "I. Creanga" din mun. Chisinau: Recent submissions

  • OBOROCEANU, Viorica (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The literary text is par excellence generator of attitudes. The text is a landmark factor in the formation of interpretative attitudes, it lends itself to a functional examination. For students, the literary text is an ...
  • NOUR, Alexandra (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The article elucidates the importance of individualization and differentiation in the formation of learning attitudes. The system of actions implemented to study the individual and age characteristics that serve as the ...
  • TELEMAN, Angela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Debutul școlar al copilului constituie o treaptă în dezvoltarea intelectuală, emoțională și socială. Trecerea dată se realizează sub impactul maturizării unor premise psihice, cât și sociale: dezvoltarea motivațională, ...
  • POPA, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Lucrarea se adresează studenților programelor de studii superioare de licență în domeniul de formare profesională Pedagogie în învățământul primar a Universității Pedagogice de Stat „Ion Creangă” din Chișinău și reprezintă ...
  • POPA, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Prezentul compendiu se adresează studenților programelor de studii superioare de licență în domeniul de formare profesională Pedagogie în învățământul primar, dar va fi util și învățătorilor practicieni interesați de propria ...
  • SARANCIUC-GORDEA, Liliana; POPA, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Ghidul de față se adresează masteranzilor în domeniul profesional de studii Pedagogie în Învățământul Primar și oferă suport de formare în cadrul disciplinelor Consiliere educațională, Consiliere școlară, Managementul ...
  • JOSU, Marina; PAVLENKO, Lilia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018)
    The authors of the article examine the term prosocial behavior which in recent decades is increasingly being studied by researchers in the context of the socialization process. Scientific knowledge of the emergence and ...
  • IPATII, Aliona (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018)
    Teaching is an exchange of messages, with specific content between the teacher and students. The schema of any communication includes: the factors of communication, the distance between them and the disposition of their ...
  • GOLUBIȚCHI, Silvia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018)
    Reading no longer involves passive reception of the text message and is a personal, active process. Students of primary classes will know through reading various types of texts, literary and nonliterary. The reading methods ...
  • NIMERENCO, Lilia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Evaluation methods are many, and each teacher chooses the most suitable methods for his students. This article describes traditional evaluation methods, but also modern methods that include the use of modern digital ...
  • MURSA, Ana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Articolul reprezintă aspecte ale evaluării competenței ecologice, care a fost efectuat în cadrul Liceului Teoretic „Mihai Eminescu”, orașul Căușeni, cu scopul de a verifica și valorifica competențele (cunoștințele) ecologice ...
  • MUNTEANU, Tamara (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The article addresses the issue of evaluation, especially the complementary evaluation methods, applied in the primary level to Romanian language and literature lessons. Thus, implementation models of some methods, their ...
  • MÎSLIȚCHI, Valentina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The article addresses the issue of assessing communication competence at the age of adolescence. In the paper, various definitions of the concept of communication competence are presented, the results of the study focused ...
  • LOȚCU, Daniela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Articolul abordează problema formării competenței de comunicare în cadrul orelor de limba și literatura română. În lucrare sunt prezentate și descrise diverse modalități de formare a competenței de comunicare la elevi.
  • JARDAN, Corina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Evaluation strategies include a set of methods, forms, techniques structured in relation to the specific objectives of the didactic activity and are classified depending on several criteria. In the discipline of Romanian ...
  • IFRIM, Tatiana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The article elucidates the actuality of the use of digital resources in the process of evaluating the oral expression competence of non-native students. Assessment can be a catalyst or an inhibitor for innovation in ...
  • IEŞEANU, Dumitru (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The new visions of developing the way of expressing the preparation of homework in classes through a sustainable and quality educational educational process according to the curriculum. This article shows the forms and ...
  • GOLUBIȚCHI, Silvia; BUNESCU-URSU, Lucia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    The study represents the results of the research of evaluation methods in the discipline of Romanian language and literature for the valorization of content units and school products for secondary school students. Effective ...
  • GLAVAN, Anjela (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    This article describes some aspects of the application of the project method in the training and continuous assessment of students' competences. The use of the project method facilitates the transfer of learning results ...
  • COJOCARU, Victoria; CARA, Angela; GOLUBIȚCHI, Silvia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2022)
    Relevanţa ghidului metodologic constă în reconceptualizarea evaluării rezultatelor şcolare în învățământul general, în contextul conceptului de competenţă şcolară, în scopul gestionării şi asigurării calităţii, reliefând ...