dc.contributor.author |
BARBAROȘ, Ninel |
|
dc.date.accessioned |
2017-10-25T10:10:31Z |
|
dc.date.available |
2017-10-25T10:10:31Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
BARBAROȘ, Ninel. Rolul hărţilor cognitive în dezvoltarea competenţei de lectură. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2017 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 3 (seria 19), p.9-14. Bibliogr.- 7 titl. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/123456789/989 |
|
dc.description.abstract |
The cognitive maps have a positive impact on the reading competence. Through this method the university teachers lead the reading activity, which implies decoding, comprehension and interpretation.
The cognitive maps method contributes to the competence of understanding and the read texts interpretation. The role of the cognitive maps does not limit itself to the mentioned competences, but includes also their evaluation. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.subject |
Învatamant superior |
en_US |
dc.subject |
Învatamant superior pedagogic--invatare eficienta |
en_US |
dc.subject |
Învatare eficienta--lectura |
en_US |
dc.subject |
Lectura--competente--formare |
en_US |
dc.title |
Rolul hărţilor cognitive în dezvoltarea competenţei de lectură |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |