REPOZITORIU UPSC

Rolul hărţilor cognitive în dezvoltarea competenţei de lectură

Show simple item record

dc.contributor.author BARBAROȘ, Ninel
dc.date.accessioned 2017-10-25T10:10:31Z
dc.date.available 2017-10-25T10:10:31Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation BARBAROȘ, Ninel. Rolul hărţilor cognitive în dezvoltarea competenţei de lectură. In: Probleme ale ştiinţelor socioumanistice şi modernizării învăţământului: materialele conf. şt. anuale a profesorilor şi cercetătorilor UPS „Ion Creangă”. Univ. Ped. de Stat „Ion Creangă”; coord. şt. Ig. RACU, col. red. A. VERDEŞ [et al.]: [in vol.]. Chişinău: S. n., 2017 (Tipogr. UPS „Ion Creangă”), vol. 3 (seria 19), p.9-14. Bibliogr.- 7 titl. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/989
dc.description.abstract The cognitive maps have a positive impact on the reading competence. Through this method the university teachers lead the reading activity, which implies decoding, comprehension and interpretation. The cognitive maps method contributes to the competence of understanding and the read texts interpretation. The role of the cognitive maps does not limit itself to the mentioned competences, but includes also their evaluation. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.subject Învatamant superior en_US
dc.subject Învatamant superior pedagogic--invatare eficienta en_US
dc.subject Învatare eficienta--lectura en_US
dc.subject Lectura--competente--formare en_US
dc.title Rolul hărţilor cognitive în dezvoltarea competenţei de lectură en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account