REPOZITORIU UPSC

Browsing Facultatea Ştiinţe ale Educaţiei by Title

Browsing Facultatea Ştiinţe ale Educaţiei by Title

Sort by: Order: Results:

  • GÎNJU, Stela; IFTIMII, Brândușa (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2019)
    This article describes the evolution of the Environment as a concept and emphasizes the corelation between it and the concept of Studying Environment. It presents the definition of the enviroment from several points of ...
  • VRABIE, Silvia; CHELBAN, Aliona (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2020)
    In this research he illustrates the most eloquent issue of contemporaneity, namely the impact of single parenting from the perspective of school success. Relationships between generations have been difficult at all times ...
  • GONȚA, Victoria; SABAREANU, Mihai (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Starting from the amplitude of the domestic and social violence phenomenon, we wanted to conduct a study of the psychological profile of the aggressors in the penitentiary environment, examining the personality characteristics ...
  • PREDUȚ, Cristina Marinela (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    Pre-school age is a decisive stage in the correct learning of speech, because important changes are now taking place to ensure correct pronunciation of phonemes, the establishment of the basic lexicon,the appearance of the ...
  • TALPĂ, Svetlana (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    The use of digital tools significantly influences a lot the process and the way students interact and act in lectures and seminars. This rapid rising and perpetual development of modern technology has offered a better ...
  • SARANCIUC-GORDEA, Liliana; URSU, Ludmila (2014)
    In this article is described one of the ways to exploit the values of bioethics, during the tutorial lessons in the primary school. It is brings the praxiological arguments of this intersection in the methodological plan, ...
  • GÎNJU, Stela; CIOBANU, Nicoleta (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În prezentul articol sunt descrise drepturile copiilor, conform Convenției ONU asupra Drepturilor copiilor. Autorul demonstrează, că Curriculumul pentru educația timpurie din Republica Moldova este corelat și presupune ...
  • BUCATARU, Iulia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2020)
    This work intends to approach the process of school adaptation of children. The separation from their families or from their former class members might be seen by the students as so harmful that makes them adapt hardly to ...
  • MOCANU, Cornelia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul scoate în evidență dezvoltarea continuă a tehnologiilor digitale și armonizarea acestora în procesul educației creative, fapt ce îi asumă analiza formelor de utilizare a noilor tehnologii digitale pentru ...
  • TALPĂ, Svetlana; ALEXANDROV, Doina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Importanța educației de tip extracurriculară, menționată în Art. 28 alin.1 din Convenția cu privire la drepturile copilului, este enormă, având rolul bine stabilit în formarea personalității copilului/elevului. Participarea ...
  • IAROVOI, Rodica (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Acest articol se referă la structura internă a competenței. La categriile de cunoștințe. La importanța lor pentru formarea de competențe. Capitalul social și cel uman și competența de comunicare. Rolul calității ...
  • ALUNGULESEI, Elena Cristina (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2020)
    This article addresses new concepts of the early education curriculum correlated with the new trends of contemporary pedagogy as a viable alternative to traditional pedagogy, the child becoming a spectator, an actor of ...
  • TALPĂ, Svetlana (2015)
    The evolution of the art of dance is a long historical process culture, from ancient dances of primitive man, who had some imitation of the movements characteristic of work processes up to complex forms of contemporary ...
  • JELESCU, Petru (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul este consacrat perioadei incipiente a valorizării drepturilor copilului. În viziunea autorului, aceasta este perioada de până la conceperea lui, după care urmează perioada prenatală/intrauterină, apoi perioadele ...
  • UNTARU, Ștefania Simona (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Când spunem ,,grădiniţă incluzivă”, nu trebuie să ne ducem cu gândul la copiii cu cerințe educative speciale, ci la fiecare copil în parte, pentru că fiecare are un ritm propriu de dezvoltare şi la un moment dat poate avea ...
  • TALPĂ, Svetlana; VACARCIUC, Mariana (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2023)
    Lucrarea de față reprezintă un studiu asupra preocupărilor comunității științifice privind educația artistică, în special, educația coregrafică. Acest suport de curs, conceput atât pentru cursul Incursiuni în opera ...
  • TOIA, Maria; HAHEU-MUNTEANU, Efrosinia (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2020)
    The analysis studies regarding the factors of influence on the development of a child prove that the period spent in the family is decisive for the evolution of the personality and the social integration, the adult model ...
  • GUZGAN, Valentin (Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”, 2016)
    The principle of the school is an important person. If the school is an innovative,vibrant one, if the pupils are efficiently realized – all these things will bring plus points to the principle and the key to success. The ...
  • CARABET, Natalia (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    Articolul abordează problema necesității realizării educației pentru drepturile copiilor în instituția de educație timpurie, despre necesitatea de a valoriza drepturile copiilor de către adulți- fie părinți sau cadre ...
  • SADOVEI, Larisa; MEȘTER, Vitalie (Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă", 2021)
    În articol este reflectat modul de gestionare a resurselor instituționale în scopul formării cadrelor didactice pentru dimensiunea protecției drepturilor copiilor. Referinţele menţionate sunt prezentate în perspectiva ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account