| dc.contributor.author | GHIMPU, Rodica | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-27T12:34:28Z | |
| dc.date.available | 2025-10-27T12:34:28Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | GHIMPU, Rodica. Noile tehnologii în sprijinul învățării și al sănătății mintale: o perspectivă educațional-psihologică. În: Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship : International Scientific Congress, 3nd edition, June 7-8, 2025. Vol. 1. Chișinău, CEP UPSC. 2025. pp. 73-80. ISBN 978-9975-48-280-6. ISBN 978-9975-48-281-3. | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-48-280-6 | |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-48-281-3 | |
| dc.identifier.uri | http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8045 | |
| dc.description | The accelerated development of new technologies has profoundly influenced mental health education and interventions, providing innovative tools for personalization of learning and psychological support. This research explores the educational-psychological impact of digital technologies, analyzing both the benefits and associated risks. Through a systematic review of the literature, the study highlights how adaptive learning platforms, virtual reality and mental health mobile apps contribute to improved academic performance and emotional well-being. At the same time, the ethical challenges and negative consequences of technology overuse are highlighted. The results support the need for a balanced and responsible integration of technology based on scientifically validated practices and continuous teacher training. | en_US |
| dc.description.abstract | Dezvoltarea accelerată a noilor tehnologii a influențat profund educația și intervențiile în sănătatea mintală, oferind instrumente inovatoare pentru personalizarea învățării și susținerea psihologică. Această cercetare explorează impactul educațional-psihologic al tehnologiilor digitale, analizând atât beneficiile, cât și riscurile asociate. Printr-o revizuire sistematică a literaturii de specialitate, studiul evidențiază modul în care platformele de învățare adaptativă, realitatea virtuală și aplicațiile mobile dedicate sănătății mintale contribuie la îmbunătățirea performanțelor academice și a stării de bine emoționale. Totodată, sunt subliniate provocările etice și consecințele negative ale utilizării excesive a tehnologiei. Rezultatele susțin necesitatea unei integrări echilibrate și responsabile a tehnologiei, bazate pe practici validate științific și pe formarea continuă a cadrelor didactice. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Ion Creangă Pedagogical State University | en_US |
| dc.relation.ispartofseries | "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", international scientific congress (3;2025 ; Chisinau): International Scientific Congress, 3nd edition, June 7-8, 2025 | |
| dc.subject | Tehnologie educațională | en_US |
| dc.subject | Sănătate mintală | en_US |
| dc.subject | Învățare personalizată | en_US |
| dc.subject | Bunăstare digitală | en_US |
| dc.subject | eHealth | en_US |
| dc.subject | Realitate virtuală în educație | en_US |
| dc.subject | Educational technology | en_US |
| dc.subject | Mental health | en_US |
| dc.subject | Personalized learning | en_US |
| dc.subject | Digital well-being | en_US |
| dc.subject | Virtual reality in education | en_US |
| dc.title | Noile tehnologii în sprijinul învățării și al sănătății mintale: o perspectivă educațional-psihologică | en_US |
| dc.title.alternative | New technologies to support learning and mental health: an educational-psychological perspective | en_US |
| dc.type | Article | en_US |