REPOZITORIU UPSC

Noile tehnologii în sprijinul învățării și al sănătății mintale: o perspectivă educațional-psihologică

Show simple item record

dc.contributor.author GHIMPU, Rodica
dc.date.accessioned 2025-10-27T12:34:28Z
dc.date.available 2025-10-27T12:34:28Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation GHIMPU, Rodica. Noile tehnologii în sprijinul învățării și al sănătății mintale: o perspectivă educațional-psihologică. În: Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship : International Scientific Congress, 3nd edition, June 7-8, 2025. Vol. 1. Chișinău, CEP UPSC. 2025. pp. 73-80. ISBN 978-9975-48-280-6. ISBN 978-9975-48-281-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-280-6
dc.identifier.isbn 978-9975-48-281-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8045
dc.description The accelerated development of new technologies has profoundly influenced mental health education and interventions, providing innovative tools for personalization of learning and psychological support. This research explores the educational-psychological impact of digital technologies, analyzing both the benefits and associated risks. Through a systematic review of the literature, the study highlights how adaptive learning platforms, virtual reality and mental health mobile apps contribute to improved academic performance and emotional well-being. At the same time, the ethical challenges and negative consequences of technology overuse are highlighted. The results support the need for a balanced and responsible integration of technology based on scientifically validated practices and continuous teacher training. en_US
dc.description.abstract Dezvoltarea accelerată a noilor tehnologii a influențat profund educația și intervențiile în sănătatea mintală, oferind instrumente inovatoare pentru personalizarea învățării și susținerea psihologică. Această cercetare explorează impactul educațional-psihologic al tehnologiilor digitale, analizând atât beneficiile, cât și riscurile asociate. Printr-o revizuire sistematică a literaturii de specialitate, studiul evidențiază modul în care platformele de învățare adaptativă, realitatea virtuală și aplicațiile mobile dedicate sănătății mintale contribuie la îmbunătățirea performanțelor academice și a stării de bine emoționale. Totodată, sunt subliniate provocările etice și consecințele negative ale utilizării excesive a tehnologiei. Rezultatele susțin necesitatea unei integrări echilibrate și responsabile a tehnologiei, bazate pe practici validate științific și pe formarea continuă a cadrelor didactice. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Ion Creangă Pedagogical State University en_US
dc.relation.ispartofseries "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", international scientific congress (3;2025 ; Chisinau): International Scientific Congress, 3nd edition, June 7-8, 2025
dc.subject Tehnologie educațională en_US
dc.subject Sănătate mintală en_US
dc.subject Învățare personalizată en_US
dc.subject Bunăstare digitală en_US
dc.subject eHealth en_US
dc.subject Realitate virtuală în educație en_US
dc.subject Educational technology en_US
dc.subject Mental health en_US
dc.subject Personalized learning en_US
dc.subject Digital well-being en_US
dc.subject Virtual reality in education en_US
dc.title Noile tehnologii în sprijinul învățării și al sănătății mintale: o perspectivă educațional-psihologică en_US
dc.title.alternative New technologies to support learning and mental health: an educational-psychological perspective en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account