Abstract:
Dezvoltarea accelerată a noilor tehnologii a influențat profund educația și intervențiile în sănătatea mintală, oferind instrumente inovatoare pentru personalizarea învățării și susținerea psihologică. Această cercetare explorează impactul educațional-psihologic al tehnologiilor digitale, analizând atât beneficiile, cât și riscurile asociate. Printr-o revizuire sistematică a literaturii de specialitate, studiul evidențiază modul în care platformele de învățare adaptativă, realitatea virtuală și aplicațiile mobile dedicate sănătății mintale contribuie la îmbunătățirea performanțelor academice și a stării de bine emoționale. Totodată, sunt subliniate provocările etice și consecințele negative ale utilizării excesive a tehnologiei. Rezultatele susțin necesitatea unei integrări echilibrate și responsabile a tehnologiei, bazate pe practici validate științific și pe formarea continuă a cadrelor didactice.
Description:
The accelerated development of new technologies has profoundly influenced mental health education and interventions, providing innovative tools for personalization of learning and psychological support. This research explores the educational-psychological impact of digital technologies, analyzing both the benefits and associated risks. Through a systematic review of the literature, the study highlights how adaptive learning platforms, virtual reality and mental health mobile apps contribute to improved academic performance and emotional well-being. At the same time, the ethical challenges and negative consequences of technology overuse are highlighted. The results support the need for a balanced and responsible integration of technology based on scientifically validated practices and continuous teacher training.