REPOZITORIU UPSC

Inovarea ecosistemului educațional prin valorificarea potențialului inteligenței artificiale

Show simple item record

dc.contributor.author BUDULEANU, Alina Marilena
dc.date.accessioned 2025-10-27T10:51:24Z
dc.date.available 2025-10-27T10:51:24Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation BUDULEANU, Alina Marilena. Inovarea ecosistemului educațional prin valorificarea potențialului inteligenței artificiale. În: Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship : International Scientific Congress, 3nd edition, June 7-8, 2025. Vol. 1. Chișinău, CEP UPSC. 2025. pp. 58-63. ISBN 978-9975-48-280-6. ISBN 978-9975-48-281-3. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-280-6
dc.identifier.isbn 978-9975-48-281-3
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8043
dc.description This paper explores the transformative potential of artificial intelligence (AI) within the Romanian educational ecosystem, from the perspective of a primary school teacher. Starting from the modernization of infrastructure through the PNRR program and the unique learning profile of digital-native Alpha generation students, it emphasizes the need to adapt teaching strategies through AI integration. The study examines definitions and perspectives on AI, as well as practical applications that support teachers’ work and student learning. Ethical use of AI in the classroom is discussed, highlighting both the advantages and risks. The paper concludes with recommendations for teachers on how to responsibly and creatively use AI, envisioning a future of collaboration between human educators and intelligent assistants. en_US
dc.description.abstract Lucrarea investighează potențialul transformator al inteligenței artificiale (IA) în cadrul ecosistemului educațional românesc, din perspectiva unui cadru didactic din învățământul primar. Pornind de la modernizarea infrastructurii prin PNRR și de la noile caracteristici ale elevului nativ digital din generația Alpha, se argumentează necesitatea adaptării procesului didactic prin integrarea IA. Se analizează definiții și perspective asupra IA, precum și aplicații concrete care sprijină activitatea profesorilor și învățarea elevilor. Este tratată și problematica utilizării etice a IA în școală, fiind evidențiate atât beneficiile, cât și riscurile implicate. În final, sunt formulate recomandări pentru cadrele didactice privind utilizarea responsabilă și creativă a IA, precum și despre viitorul colaborativ dintre profesori și asistenți inteligenți. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Ion Creangă Pedagogical State University en_US
dc.relation.ispartofseries "Research – Innovation – Innovative Entrepreneurship", international scientific congress (3;2025 ; Chisinau): International Scientific Congress, 3nd edition, June 7-8, 2025
dc.subject Inteligență artificială en_US
dc.subject Inovație educațională en_US
dc.subject Etică digitală en_US
dc.subject Personalizare didactică en_US
dc.subject Artificial intelligence en_US
dc.subject Educational innovation en_US
dc.subject Digital ethics en_US
dc.subject Personalized learning en_US
dc.title Inovarea ecosistemului educațional prin valorificarea potențialului inteligenței artificiale en_US
dc.title.alternative Innovating the educational ecosystem by harnessing the potential of artificial intelligence en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account