REPOZITORIU UPSC

Scienza e istruzione: nuovi approcci e prospettive

Show simple item record

dc.contributor.author FRANCARLI, Lorella
dc.date.accessioned 2025-10-21T04:08:37Z
dc.date.available 2025-10-21T04:08:37Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation FRANCARLI, Lorella. Scienza e istruzione: nuovi approcci e prospettive. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 434-438. ISBN 978-9975-48-273-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-273-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8025
dc.description Știința și educația sunt doi piloni fundamentali ai progresului uman, influențându se reciproc de-a lungul istoriei. Educația științifică a evoluat de la simple observații empirice la un sistem structurat, bazat pe metoda științifică și abordări inovatoare. În ultimele decenii, predarea științelor a depășit modelele tradiționale, adoptând metodologii mai atractive, cum ar fi învățarea bazată pe anchetă (IBL), care încurajează elevii să formuleze ipoteze și să efectueze experimente. O altă schimbare semnificativă este abordarea interdisciplinară STEAM, care integrează știința, tehnologia, ingineria, artele și matematica pentru a dezvolta competențe transdisciplinare. Utilizarea tehnologiei a revoluționat învățarea prin instrumente precum simulările virtuale, realitatea augmentată și inteligența artificială, îmbunătățind înțelegerea și făcând educația mai accesibilă. Cu toate acestea, rămân provocări, inclusiv disparitățile educaționale, necesitatea unei mai bune formări a profesorilor și lupta împotriva dezinformării științifice. Investițiile în inovarea educațională și promovarea culturii științifice sunt esențiale pentru formarea unor cetățeni informați, pregătiți să facă față provocărilor globale prin gândire critică și competențe avansate. Viitorul educației științifice depinde de adoptarea unor strategii eficiente care să combine teoria, practica și tehnologia. en_US
dc.description.abstract Science and education are two fundamental pillars of human progress, influencing each other throughout history. Scientific education has evolved from simple empirical observations to a structured system based on the scientific method and innovative approaches. In recent decades, science teaching has moved beyond traditional models, adopting more engaging methodologies such as inquiry-based learning (IBL), which encourages students to formulate hypotheses and conduct experiments. Another significant shift is the interdisciplinary STEAM approach, integrating science, technology, engineering, arts, and mathematics to develop cross-disciplinary skills. The use of technology has revolutionized learning through tools such as virtual simulations, augmented reality, and artificial intelligence, enhancing comprehension and making education more accessible. However, challenges remain, including educational disparities, the need for better teacher training, and the fight against scientific misinformation. Investing in educational innovation and promoting scientific literacy is essential to shaping informed citizens ready to tackle global challenges with critical thinking and advanced skills. The future of scientific education depends on adopting effective strategies that combine theory, practice, and technology. en_US
dc.language.iso it en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Scientific education en_US
dc.subject STEAM approach en_US
dc.subject Virtual simulations en_US
dc.subject Artificial Intelligence en_US
dc.subject Teacher training en_US
dc.subject Educație științifică en_US
dc.subject Abordare STEAM en_US
dc.subject Simulări virtuale en_US
dc.subject Inteligență Artificială en_US
dc.subject Formarea profesorilor en_US
dc.title Scienza e istruzione: nuovi approcci e prospettive en_US
dc.title.alternative Science and education: new approaches and perspectives en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account