REPOZITORIU UPSC

Vulgariser des sujets complexes en classe de langue: l’exemple du subjonctif français

Show simple item record

dc.contributor.author DESABRES, Martin
dc.date.accessioned 2025-10-21T04:04:49Z
dc.date.available 2025-10-21T04:04:49Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation DESABRES, Martin. Vulgariser des sujets complexes en classe de langue: l’exemple du subjonctif français. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 427-433. ISBN 978-9975-48-273-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-273-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8024
dc.description În acest articol, autorul și-a propus să evidențieze prăpastia dintre practicile didactice din clasele de limbi străine și cercetarea științifică, mai precis în ceea ce privește predarea temelor gramaticale complexe, luând exemplul conjunctivului limbii franceze. Sunt prezentate diferite strategii didactice, atât din partea profesorilor, cât și a manualelor. Acestea sunt apoi comparate cu stadiul actual al cercetării cu privire la modul conjunctiv. În final, s-a luat o poziție pentru precizarea celor abordate și pentru o posibilă reconciliere între rigoarea științifică și practicile didactice. en_US
dc.description.abstract This article aims at highlighting the chasm between teaching practices in foreign language classrooms and scientific research, more specifically when it comes to teaching complex grammatical themes, taking here the example of the French language subjunctive. Different didactic strategies are presented, from teachers and textbooks alike. They are then compared to the current state of research about the subjunctive mood. Finally, we take a stand for the precision of teachings, and for a possible reconciliation between scientific rigor and teaching practices. en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Subjunctive en_US
dc.subject FLE en_US
dc.subject Didactic en_US
dc.subject Subjonctiv en_US
dc.subject FLE en_US
dc.subject Didactică en_US
dc.title Vulgariser des sujets complexes en classe de langue: l’exemple du subjonctif français en_US
dc.title.alternative Teaching complex subjects in language classes: the example of French subjunctive en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account