REPOZITORIU UPSC

Effects of peer reviewing in essay writing

Show simple item record

dc.contributor.author MIKAILOVA, Azada
dc.date.accessioned 2025-10-19T04:47:03Z
dc.date.available 2025-10-19T04:47:03Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation MIKAILOVA, Azada. Effects of peer reviewing in essay writing. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 347-351. ISBN 978-9975-48-273-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-273-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8008
dc.description.abstract Practica evaluării reciproce (inter pares) joacă un rol esențial în dezvoltarea abilităților de scriere și în îmbunătățirea calității de scriere a eseurilor. Acest articol explorează efectele diverse ale evaluării colegiale asupra scrierii de eseuri, concentrându-se pe modul în care aceasta influențează procesul de revizuire, abilitățile de gândire critică ale scriitorilor și implicarea lor generală în sarcinile de scriere. Prin evaluare reciprocă, scriitorii primesc feedback valoros care îi ajută să identifice punctele forte și slabe ale argumentelor lor, să-și îmbunătățească claritatea și să-și rafineze ideile. În plus, evaluatorii inter pares beneficiază ei înșiși de consolidarea abilităților lor analitice și de comunicare prin implicarea critică în conținut și furnizarea de feedback constructiv. Colaborarea dintre evaluatori și scriitori oferă un sentiment de comunitate, responsabilitate și schimb de cunoștințe, ceea ce o face puternică și benefică pentru amândoi. Articolul subliniază importanța evaluării inter pares în îmbunătățirea rezultatelor scrierii, promovarea înțelegerii procesului de scriere în profunzime și dezvoltarea abilităților interpersonale și de comunicare în rândul participanților. Nu în ultimul rând, evaluarea colegială este crucială pentru dobândirea și dezvoltărea abilităților de scriere în contexte academice și profesionale. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Scriere de eseuri en_US
dc.subject Evaluare reciprocă en_US
dc.subject Efecte pozitive și negative en_US
dc.subject Feedback en_US
dc.title Effects of peer reviewing in essay writing en_US
dc.title.alternative Efectele evaluării inter pares în scrierea eseurilor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account