REPOZITORIU UPSC

Task-Based Learning in the language classroom: a case study on promoting engagement, collaboration, and language development

Show simple item record

dc.contributor.author MARDARI, Alina
dc.contributor.author NAZARU, Cristina
dc.date.accessioned 2025-10-19T04:44:20Z
dc.date.available 2025-10-19T04:44:20Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation MARDARI, Alina & NAZARU, Cristina. Task-Based Learning in the language classroom: a case study on promoting engagement, collaboration, and language development. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 340-346. ISBN 978-9975-48-273-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-273-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8007
dc.description.abstract În studiu este analizată implementarea învățării bazate pe sarcini (TBL) în cadrul unui curs avansat de engleză de afaceri, evaluând eficacitatea sa pedagogică prin metode combinate. Cercetarea corelează date cantitative din chestionarele studenților cu observații calitative ale colegilor și reflecții ale instructorului, examinând impactul TBL asupra implicării, modelelor de participare și a dezvoltării lingvistice. Rezultatele demonstrează că TBL stimulează utilizarea autentică a limbii, rezolvarea colaborativă de probleme și motivarea studenților, în special în contexte profesionale. Sunt identificate însă două provocări principale: dificultatea oferirii de feedback corectiv fără a afecta fluența și tensiunea dintre finalizarea sarcinilor și focalizarea lingvistică. De asemenea, sunt analizate dinamici de participare între diferite tipuri de personalități ale cursanților, evidențiind cum TBL poate echilibra implicarea. Pe baza acestor constatări sunt propuse strategii diferențiate de implementare – versiuni puternice de TBL pentru niveluri avansate și abordări scaffoldate pentru intermediari – pentru a optimiza balanța dintre fluență și acuratețe lingvistică en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Învățare bazată pe sarcini en_US
dc.subject Engleză de afaceri en_US
dc.subject Implicarea studenților en_US
dc.subject Feedback corectiv en_US
dc.subject Competență comunicativă en_US
dc.subject Instruire diferențiată en_US
dc.title Task-Based Learning in the language classroom: a case study on promoting engagement, collaboration, and language development en_US
dc.title.alternative Învățarea bazată pe sarcini în clasa de limbi străine: studiu de caz privind promovarea implicării, colaborării și dezvoltării lingvistice en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account