REPOZITORIU UPSC

CLIL – o abordare inovatoare în educația multilingvă: beneficii și provocări

Show simple item record

dc.contributor.author HERȚA, Lilia
dc.date.accessioned 2025-10-19T04:38:28Z
dc.date.available 2025-10-19T04:38:28Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation HERȚA, Lilia. CLIL – o abordare inovatoare în educația multilingvă: beneficii și provocări. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 327-334. ISBN 978-9975-48-273-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-273-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/8005
dc.description.abstract This article aims to analyze both the benefits and challenges of implementing the CLIL method in multilingual education. As this approach is gaining increasing traction in educational systems worldwide, it is essential to understand its impact on the learning process and on students' academic and professional development. By examining relevant studies and practical experiences from various educational systems, this article will highlight the factors contributing to CLIL’s success as well as the difficulties that may arise in its application. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject CLIL en_US
dc.subject Multilingual education en_US
dc.subject Educational benefits en_US
dc.subject Teaching challenges en_US
dc.subject Critical thinking en_US
dc.subject Language skills en_US
dc.subject Learning motivation en_US
dc.title CLIL – o abordare inovatoare în educația multilingvă: beneficii și provocări en_US
dc.title.alternative CLIL – an innovative approach in multilingual education: benefits and challenges en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account