REPOZITORIU UPSC

Практики эффективного освоения ИКТ-ресурсов и использование веб-инструментов по истории представляющих ценноть для улучшения результатов учащихся

Show simple item record

dc.contributor.author GALUSCEAK, Alexandr
dc.date.accessioned 2025-10-19T03:56:37Z
dc.date.available 2025-10-19T03:56:37Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation GALUSCEAK, Alexandr. Практики эффективного освоения ИКТ-ресурсов и использование веб-инструментов по истории представляющих ценноть для улучшения результатов учащихся. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 197-207. ISBN 978-9975-48-273-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-273-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7991
dc.description În contextul celei de-a Patra Revoluții Industriale, caracterizată prin dezvoltarea rapidă a tehnologiilor, o atenție deosebită este acordată integrării tehnologiilor informaționale și de comunicare (TIC) în procesul educațional. Alfabetizarea digitală, care include abilități de lucru cu resurse digitale și internet, a devenit o competență esențială pentru adaptarea cu succes a elevilor la lumea modernă. În mod specific, implementarea resurselor TIC și a instrumentelor web în predarea istoriei în Republica Moldova reprezintă o necesitate strategică pentru îmbunătățirea calității educației și a rezultatelor elevilor. Aplicarea tehnologiilor inovative activează procesul de învățare, făcându-l mai interactiv și motivant. Elevii care au crescut în era digitală tind să perceapă informațiile prin media vizuală și interactivă, ceea ce impune schimbări în metodele tradiționale de predare. În acest context, este important să studiem practici eficiente de stăpânire a resurselor TIC și a instrumentelor web, care contribuie la dezvoltarea gândirii critice, îmbunătățirea abilităților analitice și creșterea interesului pentru istorie. Relevanța cercetării este determinată de necesitatea introducerii noilor tehnologii în sistemul educațional din Moldova pentru a-i spori competitivitatea, a îmbunătăți calitatea educației istorice și a pregăti elevii pentru provocările erei digitale. en_US
dc.description.abstract In the context of the Fourth Industrial Revolution, characterized by the rapid development of technologies, special attention is being paid to the integration of information and communication technologies (ICT) into the educational process. Digital literacy, which includes skills in working with digital and internet resources, has become an essential competency for the successful adaptation of students to the modern world. Specifically, the implementation of ICT resources and web tools in history teaching in the Republic of Moldova is a strategic necessity to improve the quality of education and student outcomes. The application of innovative technologies activates the learning process, making it more interactive and motivating. Students, who have grown up in the digital age, tend to perceive information through visual and interactive media, which requires changes in traditional teaching methods. In this context, it is important to study effective practices for mastering ICT resources and web tools that contribute to the development of critical thinking, improvement of analytical skills, and increase interest in history. The relevance of the research is determined by the need to introduce new technologies into the educational system of Moldova to enhance its competitiveness, improve the quality of historical education, and prepare students for the challenges of the digital age. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Information and Communication Technologies (ICT) en_US
dc.subject Digital Literacy en_US
dc.subject Historical Education en_US
dc.subject Web Tools en_US
dc.subject Interactive Learning en_US
dc.subject Educational Resources en_US
dc.subject Student Competencies en_US
dc.subject Tehnologii informaționale și de comunicație (TIC) en_US
dc.subject Alfabetizare digitală en_US
dc.subject Educație istorică en_US
dc.subject Instrumente web en_US
dc.subject Învățare interactivă en_US
dc.subject Resurse educaționale en_US
dc.subject Competențe ale elevilor en_US
dc.title Практики эффективного освоения ИКТ-ресурсов и использование веб-инструментов по истории представляющих ценноть для улучшения результатов учащихся en_US
dc.title.alternative Practices for the effective use of ICT resources and web tools in history education that are valuable for improving student outcomes en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account