| dc.contributor.author | ȚÎMBALIUC, Elena | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-19T03:20:54Z | |
| dc.date.available | 2025-10-19T03:20:54Z | |
| dc.date.issued | 2025 | |
| dc.identifier.citation | ȚÎMBALIUC, Elena. Скаффолдинг как вид педагогической поддержки при обучении РКИ. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 149-161. ISBN 978-9975-48-273-8. | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-48-267-7 | |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-48-273-8 | |
| dc.identifier.uri | http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7986 | |
| dc.description | În acest articol se examinează scaffolding-ul ca formă eficientă de suport pedagogic aplicată în cadrul învățării integrate a conținutului și limbii (CLIL) în predarea limbii ruse ca limbă străină (RLS). Se subliniază importanța CLIL în educația modernă, care vizează dezvoltarea multilingvismului și a multiculturalismului. Studiul explorează esența scaffolding-ului și rolul său în crearea condițiilor pentru dobândirea simultană a conținutului disciplinar și a competențelor lingvistice. Sunt descrise diferite tipuri, forme și modalități de suport pentru elevi. O atenție deosebită este acordată analizei unor strategii specifice de scaffolding, precum focalizarea atenției, limitarea timpului, simplificarea sarcinilor, menținerea concentrării asupra obiectivului, evidențierea elementelor esențiale ale sarcinii, controlul frustrării și modelarea. În articol sunt oferite exemple de aplicare a acestor strategii într-o lecție de RLS pe tema „Casa”. | en_US |
| dc.description.abstract | This article examines scaffolding as an effective form of pedagogical support applied within the framework of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in the teaching of Russian as a Foreign Language (RFL). It highlights the significance of CLIL in modern education, which is focused on fostering multilingualism and multiculturalism. The study explores the essence of scaffolding and its role in creating conditions for the simultaneous acquisition of subject-specific content and language skills. Various types, forms, and modes of learner support are described. Special attention is given to the analysis of specific scaffolding strategies, including attention focusing, time constraints, task simplification, goal maintenance, highlighting key task elements, frustration control, and modeling. The article provides examples of how these strategies can be implemented in an RFL lesson on the topic of "Home". | en_US |
| dc.language.iso | ru | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” | en_US |
| dc.subject | Scaffolding | en_US |
| dc.subject | Russian as a Foreign Language | en_US |
| dc.subject | Content and Language Integrated Learning | en_US |
| dc.subject | Pedagogical support | en_US |
| dc.subject | Limba rusă ca limbă străină | en_US |
| dc.subject | Învățare integrată a conținutului și limbii | en_US |
| dc.subject | Suport pedagogic | en_US |
| dc.title | Скаффолдинг как вид педагогической поддержки при обучении РКИ | en_US |
| dc.title.alternative | Scaffolding as a type of pedagogical support in teaching Russian as a Foreign Language | en_US |
| dc.type | Article | en_US |