REPOZITORIU UPSC

Скаффолдинг как вид педагогической поддержки при обучении РКИ

Show simple item record

dc.contributor.author ȚÎMBALIUC, Elena
dc.date.accessioned 2025-10-19T03:20:54Z
dc.date.available 2025-10-19T03:20:54Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation ȚÎMBALIUC, Elena. Скаффолдинг как вид педагогической поддержки при обучении РКИ. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 4: Științe umanistice și arte. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 149-161. ISBN 978-9975-48-273-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-273-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7986
dc.description În acest articol se examinează scaffolding-ul ca formă eficientă de suport pedagogic aplicată în cadrul învățării integrate a conținutului și limbii (CLIL) în predarea limbii ruse ca limbă străină (RLS). Se subliniază importanța CLIL în educația modernă, care vizează dezvoltarea multilingvismului și a multiculturalismului. Studiul explorează esența scaffolding-ului și rolul său în crearea condițiilor pentru dobândirea simultană a conținutului disciplinar și a competențelor lingvistice. Sunt descrise diferite tipuri, forme și modalități de suport pentru elevi. O atenție deosebită este acordată analizei unor strategii specifice de scaffolding, precum focalizarea atenției, limitarea timpului, simplificarea sarcinilor, menținerea concentrării asupra obiectivului, evidențierea elementelor esențiale ale sarcinii, controlul frustrării și modelarea. În articol sunt oferite exemple de aplicare a acestor strategii într-o lecție de RLS pe tema „Casa”. en_US
dc.description.abstract This article examines scaffolding as an effective form of pedagogical support applied within the framework of Content and Language Integrated Learning (CLIL) in the teaching of Russian as a Foreign Language (RFL). It highlights the significance of CLIL in modern education, which is focused on fostering multilingualism and multiculturalism. The study explores the essence of scaffolding and its role in creating conditions for the simultaneous acquisition of subject-specific content and language skills. Various types, forms, and modes of learner support are described. Special attention is given to the analysis of specific scaffolding strategies, including attention focusing, time constraints, task simplification, goal maintenance, highlighting key task elements, frustration control, and modeling. The article provides examples of how these strategies can be implemented in an RFL lesson on the topic of "Home". en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Scaffolding en_US
dc.subject Russian as a Foreign Language en_US
dc.subject Content and Language Integrated Learning en_US
dc.subject Pedagogical support en_US
dc.subject Limba rusă ca limbă străină en_US
dc.subject Învățare integrată a conținutului și limbii en_US
dc.subject Suport pedagogic en_US
dc.title Скаффолдинг как вид педагогической поддержки при обучении РКИ en_US
dc.title.alternative Scaffolding as a type of pedagogical support in teaching Russian as a Foreign Language en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account