dc.contributor.author |
RAILEAN, Elena |
|
dc.date.accessioned |
2025-10-15T10:14:00Z |
|
dc.date.available |
2025-10-15T10:14:00Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
RAILEAN, Elena. Маркетинг библиотечных услуг: особенности и перспективы развития. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 3: Științe exacte. Chișinău, CEP UPSC. 2025. pp. 202-209. ISBN 978-9975-48-267-7. ISBN 978-9975-48-270-7. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-267-7 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-270-7 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7956 |
|
dc.description |
Sectorul serviciilor din lume se dezvoltă rapid și devine cel mai important sector al economiei. Pentru a asigura furnizarea serviciilor competitive și de înaltă calitate, este necesar să se țină cont de caracteristicile acestora: intangibilitate, inconsecvență de calitate, fragilitate, inseparabilitate de sursă, lipsă de proprietate. Pentru a înțelege caracteristicile de dezvoltare și potențialul serviciilor de bibliotecă, articolul a folosit conceptul de servicii dezvoltat de T. Levitt și F. Kotler, care au considerat serviciul ca un sistem cu mai multe niveluri. Împărțirea unui serviciu de bibliotecă pe niveluri ajută la identificarea serviciului de bază, studierea opiniilor utilizatorilor despre serviciul așteptat, îmbunătățirea serviciului și determinarea perspectivelor de dezvoltare a acestuia. Complexitatea orientării în spațiul informațional modern se modifică și complică procesul 202 de producere a serviciilor de bibliotecă. În dezvoltarea bibliotecilor pot fi observate următoarele tendințe: dezvoltarea platformelor de bibliotecă pe Internet, formarea infrastructurii de înaltă tehnologie, resurse multimedia, formarea continuă a personalului, utilizarea aplicațiilor mobile, dezvoltarea activităților de proiect etc. O bibliotecă modernă trebuie să își actualizeze constant resursele: informaționale, materiale, tehnice și umane. Setul de instrumente de management-marketing va asigura o abordare sistematică a activităților bibliotecii și o va ajuta să mențină o poziție demnă pe piața informațională. |
en_US |
dc.description.abstract |
The service sector in the world is developing rapidly and is becoming the most important sector of the economy. To ensure the provision of competitive and high-quality services, it is necessary to take into account their features: intangibility, inconsistency of quality, fragility, inseparability from the source, lack of ownership. To understand the features of the development and potential of library services, the article used the concept of services developed by T. Levitt and F. Kotler, who considered the service as a multi-level system. Dividing the library service into levels helps to identify the basic service, study the opinion of users about the expected service, improve the service and determine the prospects for its development and improvement. The complexity of orientation in the modern information space changes and complicates the process of producing library services. There are such trends in the development of libraries as: development of library platforms on the Internet, formation of high-tech infrastructure, multimedia resources, continuous training of personnel, use of mobile applications, development of project activities, etc. A modern library should constantly update its resources: information, material and technical and human. Management-marketing tools will ensure a systematic approach to the library's activities and will help it maintain a worthy position in the information market. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Service sector |
en_US |
dc.subject |
Library services |
en_US |
dc.subject |
Marketing |
en_US |
dc.subject |
Trends |
en_US |
dc.subject |
Scientific libraries |
en_US |
dc.subject |
Sector de servicii |
en_US |
dc.subject |
Servicii de bibliotecă |
en_US |
dc.subject |
Marketing |
en_US |
dc.subject |
Tendințe |
en_US |
dc.title |
Маркетинг библиотечных услуг: особенности и перспективы развития |
en_US |
dc.title.alternative |
Marketing of library services: features and development prospects |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |