REPOZITORIU UPSC

Corelații între conținutul geografiei și conținutul disciplinelor școlare din domenii conexe (în abordare interdisciplinară)

Show simple item record

dc.contributor.author VOLONTIR, Nina
dc.date.accessioned 2025-10-09T08:11:46Z
dc.date.available 2025-10-09T08:11:46Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation VOLONTIR, Nina. Corelații între conținutul geografiei și conținutul disciplinelor școlare din domenii conexe (în abordare interdisciplinară). În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 3: Științe exacte. Chișinău, CEP UPSC. 2025. pp. 9-16. ISBN 978-9975-48-267-7. ISBN 978-9975-48-270-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-270-7
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7931
dc.description.abstract The correlation between contents, methodologies, strategies, principles, etc. emerges as a necessity to overcome artificial boundaries between different related fields of sciences. The argument in favor of correlations is that they open the way to a higher level of knowledge and perception of the surrounding reality. This leads to an interdisciplinary and transdisciplinary approach that tends towards a fusion of knowledge specific to different disciplines in order to understand and solve the multiple problems and challenges of current world. In the paper we present and analyze some examples of interdisciplinary correlations between curricular content, learning units and content units in Geography, 10-th grade high school, whose understanding requires the application to the content of other school subjects in related areas (Mathematics, Physics, Biology, Chemistry). en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Geography en_US
dc.subject Mathematics en_US
dc.subject Physics en_US
dc.subject Biology en_US
dc.subject Chemistry en_US
dc.title Corelații între conținutul geografiei și conținutul disciplinelor școlare din domenii conexe (în abordare interdisciplinară) en_US
dc.title.alternative Corelations between the content of geography and the content of school disciplines in related areas (in interdisciplinary approach) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account