dc.contributor.author |
PANIȘ, Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-30T17:16:12Z |
|
dc.date.available |
2025-09-30T17:16:12Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
PANIȘ, Aliona. Integrating interdisciplinary strategies in learning: challenges and opportunities for developing students’ critical thinking. În: Perspective interdisciplinare asupra predării şi învăţării ştiinţelor: Conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională: Eveniment online, 11 aprilie 2025 = Multidisciplinary perspectives on science teaching and learning : Scientific conference with international participation: Online event, April 11, 2025, [Chişinău]: Conference proceedings. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 205-212. ISBN 978-9975-48-271-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-271-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7908 |
|
dc.description |
Educația contemporană promovează abordări inovatoare care să depășească granițele rigide dintre discipline, facilitând o învățare contextualizată și aplicabilă în viața reală. Acest articol analizează integrarea strategiilor interdisciplinare în predare, evidențiind beneficiile acestora în dezvoltarea gândirii critice la elevi. Studiul explorează atât aspectele teoretice ale interdisciplinarității, cât și exemple concrete de implementare în predarea științelor exacte și ale naturii. Totodată, sunt discutate provocările pe care le întâmpină cadrele didactice, precum lipsa resurselor, rigiditatea curriculumului și necesitatea formării continue a profesorilor. În final, se propun soluții și recomandări pentru optimizarea strategiilor interdisciplinare în procesul didactic. |
en_US |
dc.description.abstract |
Contemporary education promotes innovative approaches that transcend the rigid boundaries between disciplines, facilitating contextualized learning with real-life applicability. This article analyzes the integration of interdisciplinary strategies in teaching, highlighting their benefits in fostering students’ critical thinking skills. The study explores both the theoretical foundations of interdisciplinarity and concrete examples of its implementation in the teaching of exact and natural sciences. Furthermore, it discusses the challenges faced by educators, such as limited resources, curriculum rigidity, and the need for continuous professional development. Finally, the article offers solutions and recommendations for optimizing interdisciplinary strategies within the instructional process. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Critical thinking |
en_US |
dc.subject |
Integrated teaching |
en_US |
dc.subject |
Science didactics |
en_US |
dc.subject |
Innovative learning methods |
en_US |
dc.subject |
Innovative learning methods |
en_US |
dc.subject |
Gândire critică |
en_US |
dc.subject |
Predare integrată |
en_US |
dc.subject |
Didactica științelor |
en_US |
dc.subject |
Metode inovatoare de învățare |
en_US |
dc.title |
Integrating interdisciplinary strategies in learning: challenges and opportunities for developing students’ critical thinking |
en_US |
dc.title.alternative |
Integrarea strategiilor interdisciplinare în învățare: provocări și oportunități pentru dezvoltarea gândirii critice la elevi |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |