dc.contributor.author |
LISNIC, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-30T17:12:45Z |
|
dc.date.available |
2025-09-30T17:12:45Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
LISNIC, Angela. Convergențe interdisciplinare în predarea istoriei românilor și a istoriei universale. În: Perspective interdisciplinare asupra predării şi învăţării ştiinţelor: Conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională: Eveniment online, 11 aprilie 2025 = Multidisciplinary perspectives on science teaching and learning : Scientific conference with international participation: Online event, April 11, 2025, [Chişinău]: Conference proceedings. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 197-204. ISBN 978-9975-48-271-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-271-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7907 |
|
dc.description |
Subiectul cercetării date este axat pe demonstrarea similitudinilor interdisciplinare care se conturează în predarea învățarea disciplinei școlare istoria românilor și universală. Actualitatea unei astfel de abordări este determinată de extinderea câmpului informațional pe de o parte și pe de altă parte necesitatea integrării cunoștințelor academice din diferite discipline în cadrul disciplinei istoria românilor și universală. În studiu se analizează aspectele teoretice a subiectului abordat și totodată se aduc exemple de aplicări practice a similitudinilor ce există între disciplinele școlare. |
en_US |
dc.description.abstract |
The subject of this research is focused on demonstrating the interdisciplinary similarities that emerge in the teaching and learning of the school subject Romanian and universal history. The relevance of such an approach is determined by the expansion of the information field on the one hand and the need to integrate academic knowledge from different disciplines within the discipline Romanian and universal history on the other. The study analyzes the theoretical aspects of the subject addressed and at the same time provides examples of practical applications of the similarities that exist between school subjects. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Theoretical concept |
en_US |
dc.subject |
School history |
en_US |
dc.subject |
Historiographical issues |
en_US |
dc.subject |
Theoretical models of teaching |
en_US |
dc.subject |
Concept teoretic |
en_US |
dc.subject |
Istorie școlară |
en_US |
dc.subject |
Probleme istoriografice |
en_US |
dc.subject |
Modele teoretice de predare |
en_US |
dc.title |
Convergențe interdisciplinare în predarea istoriei românilor și a istoriei universale |
en_US |
dc.title.alternative |
Interdisciplinary convergences in the teaching of Romanian history and world history |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |