dc.contributor.author |
BÎTCA, Lucia |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-30T17:09:43Z |
|
dc.date.available |
2025-09-30T17:09:43Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
BÎTCA, Lucia. Developing socio-emotional competences as an essential part of the educational process. În: Perspective interdisciplinare asupra predării şi învăţării ştiinţelor: Conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională: Eveniment online, 11 aprilie 2025 = Multidisciplinary perspectives on science teaching and learning : Scientific conference with international participation: Online event, April 11, 2025, [Chişinău]: Conference proceedings. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 190-196. ISBN 978-9975-48-271-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-271-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7906 |
|
dc.description |
Dezvoltarea competențelor socio-emoționale reprezintă un aspect fundamental al educației moderne, având un impact major asupra succesului școlar și profesional al elevilor. Aceste competențe includ autoreglarea emoțională, empatia, reziliența și abilitatea de a interacționa eficient cu ceilalți. Studiile arată că integrarea acestor aspecte în curriculum contribuie la îmbunătățirea performanței academice, reducerii comportamentelor problematice și creșterii bunăstării psihologice a elevilor. Acest articol analizează cadrul teoretic al competențelor socio-emoționale, obiectivele și metodologia cercetării, prezentând rezultatele unui studiu aplicat privind eficacitatea unor programe educaționale axate pe dezvoltarea acestora. |
en_US |
dc.description.abstract |
The development of socio-emotional competencies is a fundamental aspect of modern education, significantly affecting students’ academic and professional success. These competencies include emotional self-regulation, empathy, resilience, and the ability to interact effectively with others. Studies show that integrating these aspects into the curriculum enhances academic performance, reduces problematic behaviors, and increases students’ psychological well-being. This article analyzes the theoretical framework of socio emotional competencies, research objectives, and methodology, presenting the results of an applied study on the effectiveness of educational programs focused on their development. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Socio-emotional skills |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
Emotional intelligence |
en_US |
dc.subject |
Personal development |
en_US |
dc.subject |
Educational psychology |
en_US |
dc.subject |
Competențe socio-emoționale |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Inteligență emoțională |
en_US |
dc.subject |
Dezvoltare personală |
en_US |
dc.subject |
Psihologie educațională |
en_US |
dc.title |
Developing socio-emotional competences as an essential part of the educational process |
en_US |
dc.title.alternative |
Dezvoltarea competențelor socio-emoționale ca parte esențială a procesului educațional |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |