REPOZITORIU UPSC

Developing socio-emotional competences as an essential part of the educational process

Show simple item record

dc.contributor.author BÎTCA, Lucia
dc.date.accessioned 2025-09-30T17:09:43Z
dc.date.available 2025-09-30T17:09:43Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation BÎTCA, Lucia. Developing socio-emotional competences as an essential part of the educational process. În: Perspective interdisciplinare asupra predării şi învăţării ştiinţelor: Conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională: Eveniment online, 11 aprilie 2025 = Multidisciplinary perspectives on science teaching and learning : Scientific conference with international participation: Online event, April 11, 2025, [Chişinău]: Conference proceedings. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 190-196. ISBN 978-9975-48-271-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-271-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7906
dc.description Dezvoltarea competențelor socio-emoționale reprezintă un aspect fundamental al educației moderne, având un impact major asupra succesului școlar și profesional al elevilor. Aceste competențe includ autoreglarea emoțională, empatia, reziliența și abilitatea de a interacționa eficient cu ceilalți. Studiile arată că integrarea acestor aspecte în curriculum contribuie la îmbunătățirea performanței academice, reducerii comportamentelor problematice și creșterii bunăstării psihologice a elevilor. Acest articol analizează cadrul teoretic al competențelor socio-emoționale, obiectivele și metodologia cercetării, prezentând rezultatele unui studiu aplicat privind eficacitatea unor programe educaționale axate pe dezvoltarea acestora. en_US
dc.description.abstract The development of socio-emotional competencies is a fundamental aspect of modern education, significantly affecting students’ academic and professional success. These competencies include emotional self-regulation, empathy, resilience, and the ability to interact effectively with others. Studies show that integrating these aspects into the curriculum enhances academic performance, reduces problematic behaviors, and increases students’ psychological well-being. This article analyzes the theoretical framework of socio emotional competencies, research objectives, and methodology, presenting the results of an applied study on the effectiveness of educational programs focused on their development. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Socio-emotional skills en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Emotional intelligence en_US
dc.subject Personal development en_US
dc.subject Educational psychology en_US
dc.subject Competențe socio-emoționale en_US
dc.subject Educație en_US
dc.subject Inteligență emoțională en_US
dc.subject Dezvoltare personală en_US
dc.subject Psihologie educațională en_US
dc.title Developing socio-emotional competences as an essential part of the educational process en_US
dc.title.alternative Dezvoltarea competențelor socio-emoționale ca parte esențială a procesului educațional en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account