dc.contributor.author |
MACHEVNINA, Olga |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-30T16:49:40Z |
|
dc.date.available |
2025-09-30T16:49:40Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
MACHEVNINA, Olga. Methods and techniques of evaluating in teaching Physics. În: Perspective interdisciplinare asupra predării şi învăţării ştiinţelor: Conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională: Eveniment online, 11 aprilie 2025 = Multidisciplinary perspectives on science teaching and learning : Scientific conference with international participation: Online event, April 11, 2025, [Chişinău]: Conference proceedings. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 122-136. ISBN 978-9975-48-271-4. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-271-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7900 |
|
dc.description |
Studiul fizicii în școală are un rol esențial în formarea noii generații. Aceasta le permite elevilor să înțeleagă principiile fundamentale ale naturii, contribuind la dezvoltarea capacității de a gândi critic și de a analiza fenomenele din jurul lor. Pentru a asigura un proces educațional eficient și performanțe academice ridicate, este crucial să evaluăm periodic nivelul de înțelegere a materialului, să identificăm lacunele în cunoștințe și să adaptăm metodele de învățare în consecință. Еvaluarea în predarea fizicii este un proces complex, esențial pentru îmbunătățirea învățării, implicând colectarea și analiza datelor privind cunoștințele, competențele și atitudinile elevilor, precum și oferirea unui feedback constructiv. Această lucrare analizează metodele și tehnicile de evaluare, împărțite în trei tipuri principale: inițială, formativă și sumativă. Sunt prezentate metode tradiționale, precum testele scrise (cu itemi obiectivi și subiectivi), probele orale și experimentele de laborator, alături de metode alternative, cum ar fi portofoliile, proiectele și evaluarea între colegi. Se detaliază tehnicile formative, incluzând interogarea orală (ex. explicarea variației punctului de f ierbere), testele ad-hoc (ex. dilatarea termică) și evaluarea reciprocă (ex. analiza principiului conservării energiei), evidențiind avantajele lor: dezvoltarea gândirii critice, a comunicării și a responsabilității. Studiul subliniază rolul acestor metode în adaptarea strategiilor didactice și în monitorizarea progresului elevilor, oferind un feedback continuu. Astfel, evaluarea nu doar măsoară performanțele, ci optimizează procesul educațional, influențând pozitiv atât profesorii, cât și elevii. |
en_US |
dc.description.abstract |
The study of physics in school plays an essential role in shaping the new generation. It enables students to understand the fundamental principles of nature, contributing to the development of critical thinking and the ability to analyze the phenomena around them. To ensure an effective educational process and high academic performance, it is crucial to regularly assess the level of understanding of the material, identify knowledge gaps, and adjust teaching methods accordingly. Assessment in physics education is a complex process, vital for improving learning, involving the collection and analysis of data on students’ knowledge, skills, and attitudes, as well as providing constructive feedback. This paper analyzes assessment methods and techniques, divided into three main types: initial, formative, and summative. Traditional methods, such as written tests (with objective and subjective items), oral assessments, and laboratory experiments, are presented alongside alternative methods, including portfolios, projects, and peer assessment. Formative techniques are detailed, including oral questioning (e.g., explaining the variation of boiling points), ad-hoc tests (e.g., thermal expansion), and reciprocal evaluation (e.g., analyzing the principle of energy conservation), highlighting their advantages: fostering critical thinking, communication, and responsibility. The study emphasizes the role of these methods in adapting teaching strategies and monitoring student progress, providing continuous feedback. Thus, assessment not only measures performance but also optimizes the educational process, positively influencing both teachers and students. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Assessment |
en_US |
dc.subject |
Oral questioning |
en_US |
dc.subject |
Ad-hoc tests |
en_US |
dc.subject |
Peer assessment |
en_US |
dc.subject |
Evaluare |
en_US |
dc.subject |
Interogare orală |
en_US |
dc.subject |
Teste ad-hoc |
en_US |
dc.subject |
Evaluare între colegi |
en_US |
dc.subject |
Evaluare formativă |
en_US |
dc.title |
Methods and techniques of evaluating in teaching Physics |
en_US |
dc.title.alternative |
Metode și tehnici de evaluare în predarea Fizicii |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |