REPOZITORIU UPSC

Methods and techniques of evaluating in teaching Physics

Show simple item record

dc.contributor.author MACHEVNINA, Olga
dc.date.accessioned 2025-09-30T16:49:40Z
dc.date.available 2025-09-30T16:49:40Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation MACHEVNINA, Olga. Methods and techniques of evaluating in teaching Physics. În: Perspective interdisciplinare asupra predării şi învăţării ştiinţelor: Conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională: Eveniment online, 11 aprilie 2025 = Multidisciplinary perspectives on science teaching and learning : Scientific conference with international participation: Online event, April 11, 2025, [Chişinău]: Conference proceedings. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 122-136. ISBN 978-9975-48-271-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-271-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7900
dc.description Studiul fizicii în școală are un rol esențial în formarea noii generații. Aceasta le permite elevilor să înțeleagă principiile fundamentale ale naturii, contribuind la dezvoltarea capacității de a gândi critic și de a analiza fenomenele din jurul lor. Pentru a asigura un proces educațional eficient și performanțe academice ridicate, este crucial să evaluăm periodic nivelul de înțelegere a materialului, să identificăm lacunele în cunoștințe și să adaptăm metodele de învățare în consecință. Еvaluarea în predarea fizicii este un proces complex, esențial pentru îmbunătățirea învățării, implicând colectarea și analiza datelor privind cunoștințele, competențele și atitudinile elevilor, precum și oferirea unui feedback constructiv. Această lucrare analizează metodele și tehnicile de evaluare, împărțite în trei tipuri principale: inițială, formativă și sumativă. Sunt prezentate metode tradiționale, precum testele scrise (cu itemi obiectivi și subiectivi), probele orale și experimentele de laborator, alături de metode alternative, cum ar fi portofoliile, proiectele și evaluarea între colegi. Se detaliază tehnicile formative, incluzând interogarea orală (ex. explicarea variației punctului de f ierbere), testele ad-hoc (ex. dilatarea termică) și evaluarea reciprocă (ex. analiza principiului conservării energiei), evidențiind avantajele lor: dezvoltarea gândirii critice, a comunicării și a responsabilității. Studiul subliniază rolul acestor metode în adaptarea strategiilor didactice și în monitorizarea progresului elevilor, oferind un feedback continuu. Astfel, evaluarea nu doar măsoară performanțele, ci optimizează procesul educațional, influențând pozitiv atât profesorii, cât și elevii. en_US
dc.description.abstract The study of physics in school plays an essential role in shaping the new generation. It enables students to understand the fundamental principles of nature, contributing to the development of critical thinking and the ability to analyze the phenomena around them. To ensure an effective educational process and high academic performance, it is crucial to regularly assess the level of understanding of the material, identify knowledge gaps, and adjust teaching methods accordingly. Assessment in physics education is a complex process, vital for improving learning, involving the collection and analysis of data on students’ knowledge, skills, and attitudes, as well as providing constructive feedback. This paper analyzes assessment methods and techniques, divided into three main types: initial, formative, and summative. Traditional methods, such as written tests (with objective and subjective items), oral assessments, and laboratory experiments, are presented alongside alternative methods, including portfolios, projects, and peer assessment. Formative techniques are detailed, including oral questioning (e.g., explaining the variation of boiling points), ad-hoc tests (e.g., thermal expansion), and reciprocal evaluation (e.g., analyzing the principle of energy conservation), highlighting their advantages: fostering critical thinking, communication, and responsibility. The study emphasizes the role of these methods in adapting teaching strategies and monitoring student progress, providing continuous feedback. Thus, assessment not only measures performance but also optimizes the educational process, positively influencing both teachers and students. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Assessment en_US
dc.subject Oral questioning en_US
dc.subject Ad-hoc tests en_US
dc.subject Peer assessment en_US
dc.subject Evaluare en_US
dc.subject Interogare orală en_US
dc.subject Teste ad-hoc en_US
dc.subject Evaluare între colegi en_US
dc.subject Evaluare formativă en_US
dc.title Methods and techniques of evaluating in teaching Physics en_US
dc.title.alternative Metode și tehnici de evaluare în predarea Fizicii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account