REPOZITORIU UPSC

The learning process from the perspective of neuroscience

Show simple item record

dc.contributor.author PLĂMĂDEALĂ, Victoria
dc.date.accessioned 2025-09-30T16:26:41Z
dc.date.available 2025-09-30T16:26:41Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation PLĂMĂDEALĂ, Victoria. The learning process from the perspective of neuroscience. În: Perspective interdisciplinare asupra predării şi învăţării ştiinţelor: Conferinţă ştiinţifică naţională cu participare internaţională: Eveniment online, 11 aprilie 2025 = Multidisciplinary perspectives on science teaching and learning : Scientific conference with international participation: Online event, April 11, 2025, [Chişinău]: Conference proceedings. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 53-64. ISBN 978-9975-48-271-4. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-271-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7895
dc.description Progresele recente din neuroștiințe oferă perspective esențiale asupra proceselor fiziologice implicate în învățare, cu implicații directe pentru proiectarea strategiilor educaționale. Studiul de față sintetizează dovezi privind rolul sintezei proteice în consolidarea memoriei pe termen lung, precum și dinamica interacțiunilor dintre hipocamp, neocortex și cortexul prefrontal în procesul de stocare și accesare a informației. Neuroștiințele evidențiază complexitatea fiziologică a învățării, în special tranziția de la memorare la înțelegere. În cadrul teoriei creierului triun, învățarea eficientă rezultă din interacțiunea dintre componentele emoționale și raționale ale creierului, fiind afectată negativ de stres și anxietate. Se subliniază importanța colaborării între cercetarea neuroștiințifică și practica educațională, în vederea dezvoltării unor intervenții didactice adaptate modului în care creierul uman învață și înțelege. en_US
dc.description.abstract Recent advances in neuroscience provide critical insights into the physiological processes involved in learning, with direct implications for the design of educational strategies. This study synthesizes evidence regarding the role of protein synthesis in the consolidation of long-term memory, as well as the dynamic interactions between the hippocampus, neocortex, and prefrontal cortex in the storage and retrieval of information. Neuroscientific research highlights the physiological complexity of learning, particularly the transition from rote memorization to deep understanding. Within the framework of the triune brain theory, effective learning results from the interaction between the emotional and rational components of the brain, and is negatively impacted by stress and anxiety. The study underscores the importance of collaboration between neuroscience research and educational practice in developing instructional interventions aligned with the way the human brain learns and comprehends. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.subject Neuroscience en_US
dc.subject Learning en_US
dc.subject Memory en_US
dc.subject Forgetting en_US
dc.subject Brain en_US
dc.subject Neuroștiințe en_US
dc.subject Învățare en_US
dc.subject Memorie en_US
dc.subject Uitare en_US
dc.subject Creier en_US
dc.title The learning process from the perspective of neuroscience en_US
dc.title.alternative Procesul învățării din perspectiva neuroștiințelor en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account