REPOZITORIU UPSC

Mentoratul în educația din Republica Moldova: realități, provocări și direcții de dezvoltare

Show simple item record

dc.contributor.author VERDEȘ, Tatiana
dc.date.accessioned 2025-09-24T14:19:36Z
dc.date.available 2025-09-24T14:19:36Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation VERDEȘ, Tatiana. Mentoratul în educația din Republica Moldova: realități, provocări și direcții de dezvoltare. În: Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 1: Ştiinţe ale educaţiei. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 406-413. ISBN 978-9975-48-268-4 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-268-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7867
dc.description.abstract This article analyzes the regulatory framework and scholarly literature concerning mentoring within the educational system of the Republic of Moldova. The research highlights the evolution of mentoring as a strategic tool for the professional development of teaching staff, identifies existing challenges in the implementation of mentoring programs, and proposes development directions to enhance the effectiveness of this process. The findings reveal that, although a regulatory framework governing mentoring activities is in place, numerous challenges persist—such as insufficient mentor training, limited financial resources, and the absence of an organizational culture that supports mentoring processes. The article offers concrete recommendations for optimizing educational mentoring within the specific context of the Republic of Moldova. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Mentoring en_US
dc.subject Education en_US
dc.subject Professional development en_US
dc.subject Regulatory framework en_US
dc.subject Republic of Moldova en_US
dc.title Mentoratul în educația din Republica Moldova: realități, provocări și direcții de dezvoltare en_US
dc.title.alternative Mentoring in education in the Republic of Moldova: realities, challenges, and development directions en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account