dc.contributor.author |
ARSENE, Igor |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-24T13:22:40Z |
|
dc.date.available |
2025-09-24T13:22:40Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
ARSENE, Igor. Metode moderne de educație fizică și sport pentru sprijinirea elevilor cu ADHD în învățământul primar. În: Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 1: Ştiinţe ale educaţiei. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 307-313. ISBN 978-9975-48-268-4 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-267-7 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-268-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7855 |
|
dc.description.abstract |
This study explores the impact of modern physical education on primary school students with ADHD. The disorder affects focus, impulse control, and academic success. Using statistical data, surveys, and case studies, the research shows that structured physical education programs significantly reduce ADHD symptoms. Interactive sports activities enhance attention, behavior, and social integration, positively influencing academic performance. Therefore, physical education is a crucial tool for supporting children with ADHD, promoting both physical health and emotional balance. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
ADHD |
en_US |
dc.subject |
Physical education |
en_US |
dc.subject |
Sport |
en_US |
dc.subject |
Modern methods |
en_US |
dc.subject |
Academic performance |
en_US |
dc.subject |
Primary education |
en_US |
dc.title |
Metode moderne de educație fizică și sport pentru sprijinirea elevilor cu ADHD în învățământul primar |
en_US |
dc.title.alternative |
Modern physical education and sports methods for supporting students with adhd in primary education |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |