dc.contributor.author |
CURACIȚCHI, Angela |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-23T16:28:31Z |
|
dc.date.available |
2025-09-23T16:28:31Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
CURACIȚCHI, Angela. Профессиограмма учителя начальных классов как средство знакомства студентов с будущей профессией. În: Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 1: Ştiinţe ale educaţiei. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 297-306. ISBN 978-9975-48-268-4 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-267-7 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-268-4 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7852 |
|
dc.description |
Dezvoltarea intensă a educației pedagogice, varietatea de programe alternative emergente de organizare a procesului de învățare și schimbarea radicală a cerințelor pentru procesul de predare ridică problema unei schimbări calitative a personalității profesorului și a rolului acestuia în procesul educațional. În conformitate cu acest scop, se construiește o profesiogramă, un model în profesie, conform căruia se poate realiza formarea viitorilor profesori. Necesitatea creării unei profesiograme pentru un profesor modern este dictată de cerințele societății, care se reflectă în schimbarea criteriilor pentru activitatea profesională a unui profesor. În profesiografie se disting diverse tipuri de profesiograme, care pot avea loc atât în procesul de familiarizare cu activitățile profesionale, cât și în activitățile cadrelor didactice cu o vastă experiență de muncă (organizatorice, indicativ-prognostice, constructive, metodologice, diagnostice). Pe baza standardului de calificare 6, „Pedagogia învățământului primar”, în Moldova este reglementat un sistem de calități semnificative din punct de vedere profesional, care, în procesul de formare și dezvoltare, va fi relevant în activitatea unui profesor de școală primară. |
en_US |
dc.description.abstract |
The intensive development of pedagogical education, the diversity of emerging alternative programs for organizing the learning process, and the radical change in the requirements for the teaching process raise the problem of a qualitative change in the personality of the teacher and their role in the educational process. In accordance with this goal, a model-professionogram is built, representing a sample in the profession, according to which the formation of future teachers can be carried out. The necessity to create a professionogram of a modern teacher is dictated by the demands of society for the teaching profession, transformations that are reflected in the change of criteria for the professional activity of a teacher. In the professionography, various types of professionograms are distinguished, which can occur both in the process of familiarization with professional activity and in the activities of teachers with extensive work experience (organizational, orienting and prognostic, constructive, methodological, diagnostic). Based on the qualification standard 6 "Pedagogy of Primary Education" in Moldova, a system of professionally significant qualities is regulated, which in the process of formation and development will be relevant in the profession of a primary school teacher. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.subject |
Professionogram |
en_US |
dc.subject |
Professionography |
en_US |
dc.subject |
Professionographic approach |
en_US |
dc.subject |
Professionally significant qualities |
en_US |
dc.subject |
Qualification standard |
en_US |
dc.subject |
Types of professionograms |
en_US |
dc.subject |
Profesiogramă |
en_US |
dc.subject |
Profesiografie |
en_US |
dc.subject |
Abordare profesiografică |
en_US |
dc.subject |
Standard de calificare |
en_US |
dc.subject |
Tip de profesiogramă |
en_US |
dc.title |
Профессиограмма учителя начальных классов как средство знакомства студентов с будущей профессией |
en_US |
dc.title.alternative |
Professiogramm of a primary school teacher as a means of familiarizing students with their future profession |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |