REPOZITORIU UPSC

Features of the influence of cartoons on the mental development of preschool children

Show simple item record

dc.contributor.author BABCHUK, Olena
dc.date.accessioned 2025-09-23T15:51:42Z
dc.date.available 2025-09-23T15:51:42Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation BABCHUK, Olena. Features of the influence of cartoons on the mental development of preschool children. În: Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 1: Ştiinţe ale educaţiei. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 214-222. ISBN 978-9975-48-268-4 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-268-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7841
dc.description.abstract Desenele animate joacă un rol semnificativ în dezvoltarea mentală a preșcolarilor, deoarece sunt o sursă importantă de informații despre lumea din jurul lor, normele sociale și modelele de comportament. Datorită imaginilor vizuale vii, a intrigilor dinamice și a conținutului bogat emoțional, ele influențează direct formarea ideilor, a valorilor morale și etice și sfera emoțională a copilului. Vizionarea desenelor animate educaționale de înaltă calitate lărgește orizontul și stimulează dezvoltarea vorbirii, memoriei, atenției și gândirii. Copiii învață să analizeze evenimente, să coreleze cauze și efecte și să găsească soluții la situații problematice. Cu toate acestea, cantitățile excesive de conținut vizual fără interacțiune activă cu adulții pot duce la scăderea activității cognitive și la percepția pasivă a informațiilor. Personajele pozitive cu niveluri ridicate de empatie și modele de comportament acceptabile din punct de vedere social contribuie la formarea bunăvoințăei, compasiunii și abilităților de interacțiune. În același timp, vizionarea desenelor animate cu conținut ostil și agresiv poate provoca o creștere a nivelului de agresivitate, anxietate și frici la copii. A fost realizat un studiu experimental pentru a studia impactul desenelor animate cu conținut ostil și agresiv asupra dezvoltării psihice a copiilor preșcolari mai mari, și anume asupra manifestării agresivității și anxietății. În cadrul experimentului de constatare a fost descoperită o legătură între abaterile de comportament la copiii preșcolari mai mari și vizionarea desenelor animate moderne cu elemente de agresivitate și violență. S-a dovedit că copiii preșcolari mai mari care preferă desenele animate străine ce conțin elemente ostile și agresive au niveluri semnificativ crescute de agresivitate și un nivel crescut de anxietate. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Copii preșcolari en_US
dc.subject Dezvoltare mentală en_US
dc.title Features of the influence of cartoons on the mental development of preschool children en_US
dc.title.alternative Caracteristici ale influenței desenelor animate asupra dezvoltării mentale a copiilor preșcolari en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account