REPOZITORIU UPSC

Teacher's reflective competence – condition of the quality of the didactic process

Show simple item record

dc.contributor.author VOINEA, Mihaela
dc.contributor.author CIOLOCA, Anastasia Mălina
dc.contributor.author ȘIȚOIU, Andreea
dc.date.accessioned 2025-09-23T15:03:59Z
dc.date.available 2025-09-23T15:03:59Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation VOINEA, Mihaela; CIOLOCA, Anastasia Mălina şi ȘIȚOIU, Andreea. Teacher's reflective competence – condition of the quality of the didactic process. În: Ştiință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinţei ştiinţifice internaţionale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 1: Ştiinţe ale educaţiei. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 113-122. ISBN 978-9975-48-268-4 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-268-4
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7829
dc.description.abstract Articolul de față abordează necesitatea formării competenței reflexive a profesorului vazută ca una dintre competențele importante pentru perfecționarea, inovarea practicilor profesionale. În contextul dezvoltarii inteligenței artificiale, reflexivitatea este una dintre competențele specifice umane care poate genera alte comportamente/competențe valoroase, precum inovarea, perfecționarea. Profesorii viitorului vor trebui să fie modele de reflexivitate atât pentru a raspunde solicitărilor generațiilor de elevi, cât și pentru a deveni modele de reflexivitate și autodezvoltare pentru elevi. În România, în profilul de competență a profesorului, Domeniul 5: Etică, reflexivitate și învățare continuă (prescurtat D5) vizează în mod explicit dezvoltarea capacității de autoreglare, adaptare, optimizare a propriilor practici pedagogice. Prin cercetarea de față am investigat modul în care studenții care se pregătesc să devină cadre didactice (de la specializarea pedagogia învățământului primar și preșcolar și modulul psihopedagogic) au găsit modele de profesori reflexivi, percep impactul conduitei profesorului asupra comportamentului studenților și necesitatea formării competenței reflexive a viitorilor profesori. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Reflexivitate en_US
dc.subject Formarea profesională a cadrelor didactice en_US
dc.subject Competență reflexivă en_US
dc.subject Caracteristicile reflexivității en_US
dc.subject Profesorul reflexiv en_US
dc.title Teacher's reflective competence – condition of the quality of the didactic process en_US
dc.title.alternative Competența reflexivă a profesorului – condiție a calității procesului didactic en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account