REPOZITORIU UPSC

Особенности социометрического статуса и самооценки современных старшеклассников

Show simple item record

dc.contributor.author RACU, Jana
dc.date.accessioned 2025-09-22T11:29:31Z
dc.date.available 2025-09-22T11:29:31Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation RACU, Jana. Особенности социометрического статуса и самооценки современных старшеклассников. În: Știință și educație: noi abordări și perspective: Materialele conferinței științifice internaționale jubiliare, Seria 27, 27-28 martie 2025. Vol. 2: Psihologie. Chișinău, CEP UPSC, 2025, pp. 153-161. ISBN 978-9975-48-267-7. ISBN 978-9975-48-269-1. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-267-7
dc.identifier.isbn 978-9975-48-269-1
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7802
dc.description Articolul este dedicat studiului caracteristicilor statutului sociometric și autoaprecierii liceenilor moderni. S-a constatat experimental că o treime dintre liceeni nu sunt acceptați în clase, nu au contacte productive cu colegii. În același timp, ei nu pot să-și găsească locul în grupul de referință, lucru care afectează toate aspectele vieții lor. Autoaprecierea elevilor de liceu are și un nivel scăzut sau foarte ridicat pentru o treime din eșantion, ceea ce nu este firesc conform standardelor de testare. Un sfert dintre subiecți au un nivel de aspirație care nu corespunde normei și aparțin unui grup de risc, fiind necesar ajutorul psihologilor și profesorilor. Nu au fost stabilite diferențe de gen pentru adolescenți la acești parametri. Experimental, a fost stabilită interrelația dintre autoapreciere și statutul sociometric în rândul elevilor de liceu. en_US
dc.description.abstract The article is devoted to the study of the features of sociometric status and selfesteem of modern adolescents. It was experimentally revealed that a third of schoolchildren are not accepted in their classes, they have not established productive contacts with peers. At the same time, they cannot establish themselves and find their place in the reference group, this affects all aspects of their lives. Self-esteem of adolescents, also for a third of the sample has a low or very high level, which is not adequate according to the test standards. A quarter of the subjects are characterized by a level of aspiration that does not correspond to the norm and they belong to the risk group requiring the help of psychologists and teachers. Gender differences for the subjects of this age group for the specified parameters were not obtained. The relationship between self-esteem and sociometric status in adolescents was revealed. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.subject Self-esteem en_US
dc.subject Sociometric status en_US
dc.subject Level of aspiration en_US
dc.subject Gender en_US
dc.subject Adolescent en_US
dc.subject Autoapreciere en_US
dc.subject Statut sociometric en_US
dc.subject Nivel de aspirație en_US
dc.subject Gen en_US
dc.subject Elev de liceu en_US
dc.title Особенности социометрического статуса и самооценки современных старшеклассников en_US
dc.title.alternative Particularities of sociometric status and self-esteem in adolescents en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account