REPOZITORIU UPSC

Formarea competenţei de scriere la lecțiile de limbă și literatură română (școala cu predare în limbile minorităților naționale)

Show simple item record

dc.contributor.author CUCU, Olesea
dc.date.accessioned 2025-09-08T07:57:05Z
dc.date.available 2025-09-08T07:57:05Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CUCU, Olesea. Formarea competenţei de scriere la lecțiile de limbă și literatură română (școala cu predare în limbile minorităților naționale). În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 308-314. ISBN 978-9975-46-967-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-967-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7774
dc.description Atât lumea, cât și școala în Republica Moldova sunt în continuă schimbare. Totul în activitatea umană și, evident, în pedagogie evoluează. Școlile sunt acelea care simt necesitatea de schimbare, de dezvoltare, pentru a oferi elevilor cele mai bune practici educaționale integratoare. Școlile cu predare în limbile minorităților naționale (interculturale) promovează cultura internațională de educație, construind o bază de înțelegere culturală. Școala găzduiește elevi din varii culturi de diferite vârste și naționalități. Toți fac parte dintr-un colectiv, comunicând și înțelegânduse reciproc. Aflându-se în Moldova, elevii învață limba acestui popor, limba română. Pentru a putea comunica corect, în școala cu predare în limbile minorităților naționale se acordă mai multă atenție competenței de scriere. Formarea competențelor de scriere joacă un rol important pentru activitățiile de instruire și educare ale elevilor, contribuind la sporirea eficienței actului pedagogic. Proiectând activitatea de scriere trebuie să se țină cont de următoarele: Cu ce scop scrie elevul? Cât scrie (volumul, timpul)? Când scrie (la ce etapă a lecției)? Ce scrie? Cum și când va fi evaluată/apreciată activitatea de scriere? en_US
dc.description.abstract Both the world and the school in the Republic of Moldova are constantly changing, dynamic. Everything in human activity and obviously in pedagogy evolves. Schools are the ones that feel the need to change, to develop, to provide students with the best educational practices for integration. Schools with teaching in the languages of national minorities (intercultural) promote the international culture of education, building a basis of cultural understanding. The school accommodates students from different cultures, ages and nationalities. Everyone is part of a collective, communicating and understanding each other. Being in Moldova, the students learn the language of it’s people, the Romanian language. In order to be able to communicate correctly, in the school teaching in national minority languages more attention is paid to writing skills. The formation of writing skills plays an important role for the training and education activities of students, contributing to increasing the efficiency of the pedagogical act. Designing the writing activity must take into account: What is the purpose of the student’s writing? How much does he write (volume, time)? When does he write (at what stage of the lesson)? What does he write? How and when will the writing activity be assessed/graded? en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024;
dc.subject Writing competence en_US
dc.subject Intercultural school. en_US
dc.subject Competența de scriere en_US
dc.subject Școală interculturală en_US
dc.title Formarea competenţei de scriere la lecțiile de limbă și literatură română (școala cu predare în limbile minorităților naționale) en_US
dc.title.alternative Training of writing skills at Romanian language and literature lessons (school with teaching in national minority languages) en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account