REPOZITORIU UPSC

Developing students’ intercultural competence through literary texts

Show simple item record

dc.contributor.author LAȘCU, Tatiana
dc.date.accessioned 2025-09-04T08:47:11Z
dc.date.available 2025-09-04T08:47:11Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation LAȘCU, Tatiana. Developing students’ intercultural competence through literary texts. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 251-256. ISBN 978-9975-46-967-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-967-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7766
dc.description Articolul prezintă unele aspecte metodologice ale dezvoltării competenței interculturale în limba engleză prin studierea textului literar. Totodată, sunt evidențiate partcularitățile și componentele competenței interculturale care implică o înțelegere profundă a diversității culturale, a normelor și valorilor diferitelor grupuri, precum și abilitatea de a ajusta comportamentele și comunicarea în funcție de contextul cultural. Prin dezvoltarea competenței interculturale, studenții devin nu doar mai pregătiți profesional, ci și mai flexibili și mai înțelegători în societatea multiculturală de astăzi. În acest sens, textele literare reprezintă un instrument util în dezvoltarea acestei competențe, contribuind la formarea unor studenți mai informați, empatici și deschiși spre diversitate. en_US
dc.description.abstract The article presents some methodological aspects of the development of intercultural competence in English through literary text. There are highlighted the peculiarities and components of intercultural competence which involves a deep understanding of cultural diversity, the norms and values of different groups, as well as the ability to adapt behaviors and communication according to the cultural context. Through the development of intercultural competence, students become not only more professionally prepared, but also more flexible and understanding in today’s multicultural society. In this regard, literary texts are a valuable tool in the development of intercultural competence, contributing to the formation of more informed, empathetic and open to diversity students. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024;
dc.subject Intercultural competence en_US
dc.subject Literary text en_US
dc.subject Development en_US
dc.subject Values en_US
dc.subject Culture en_US
dc.subject Diversity en_US
dc.subject Competența interculturală en_US
dc.subject Text literar en_US
dc.subject Dezvoltare en_US
dc.subject Valori en_US
dc.subject Cultură en_US
dc.subject Diversitate en_US
dc.title Developing students’ intercultural competence through literary texts en_US
dc.title.alternative Dezvoltarea competenței interculturale ale studenților prin studierea textelor literare en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account