Abstract:
The article presents some methodological aspects of the development of intercultural competence in English through literary text. There are highlighted the peculiarities and components of intercultural competence which involves a deep understanding of cultural diversity, the norms and values of different groups, as well as the ability to adapt behaviors and communication according to the cultural context. Through the development of intercultural competence, students become not only more professionally prepared, but also more flexible and understanding in today’s multicultural society. In this regard, literary texts are a valuable tool in the development of intercultural competence, contributing to the formation of more informed, empathetic and open to diversity students.
Description:
Articolul prezintă unele aspecte metodologice ale dezvoltării competenței interculturale în limba engleză prin studierea textului literar. Totodată, sunt evidențiate partcularitățile și componentele competenței interculturale care implică o înțelegere profundă a diversității culturale, a normelor și valorilor diferitelor grupuri, precum și abilitatea de a ajusta comportamentele și comunicarea în funcție de contextul cultural. Prin dezvoltarea competenței interculturale, studenții devin nu doar mai pregătiți profesional, ci și mai flexibili și mai înțelegători în societatea multiculturală de astăzi. În acest sens, textele literare reprezintă un instrument util în dezvoltarea acestei competențe, contribuind la formarea unor studenți mai informați, empatici și deschiși spre diversitate.