REPOZITORIU UPSC

Interactive teaching and learning techniques in the context of multicultural education

Show simple item record

dc.contributor.author GOLUBOVSCHI, Oxana
dc.date.accessioned 2025-09-03T11:44:10Z
dc.date.available 2025-09-03T11:44:10Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation GOLUBOVSCHI, Oxana. Interactive teaching and learning techniques in the context of multicultural education. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 227-233. ISBN 978-9975-46-967-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-967-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7763
dc.description Acest articol examinează rolul predării receptiv-culturale și subliniază importanța depășirii metodelor tradiționale și omogene în favoarea unor abordări mai dinamice și incluzive din punct de vedere cultural, care pun accent pe implicarea elevilor, aplicațiile practice și comunicarea interculturală. Predarea receptiv-culturală promovează incluziunea prin recunoașterea contextelor culturale ale elevilor, în timp ce învățarea cooperativă încurajează colaborarea și rezolvarea problemelor în diverse grupuri. Articolul oferă strategii practice pentru implementarea acestor abordări, inclusiv învățarea bazată pe proiecte, jocuri de rol și discuții de grup. În plus, se investighează integrarea instrumentelor digitale pentru a facilita medii de învățare interactive și incluzive. Prin promovarea gândirii critice, a conștientizării globale și a incluziunii, aceste strategii contribuie la construirea unui spațiu educațional multicultural și coeziv. Articolul abordează, de asemenea, provocările și avantajele aplicării acestor tehnici, oferind perspective asupra relevanței lor în diverse medii de învățare și asupra potențialului lor de a promova autonomia și retenția pe termen lung. en_US
dc.description.abstract This article examines the role of culturally responsive teaching and highlights the importance of moving beyond traditional, homogeneous methods towards more dynamic, culturally inclusive approaches that emphasize student engagement, real-world applications, and intercultural communication. Culturally responsive teaching fosters inclusivity by acknowledging students’ cultural backgrounds, while cooperative learning encourages collaboration and problem-solving across diverse groups. The article provides practical strategies for implementing these approaches, including projectbased learning, role-playing, and group discussions. Additionally, it investigates the integration of digital tools to facilitate interactive and inclusive learning environments. By fostering critical thinking, global awareness, and inclusivity, these strategies contribute to building a multicultural and cohesive educational space. The article also addresses the challenges and advantages of applying these techniques, offering insights into their relevance across various learning settings and their potential for promoting learner autonomy and long-term retention. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024;
dc.subject Interactive learning en_US
dc.subject Multicultural education en_US
dc.subject Learner autonomy en_US
dc.subject Intercultural communication en_US
dc.subject Critical thinking en_US
dc.subject Învățare interactivă en_US
dc.subject Educație multiculturală en_US
dc.subject Autonomie a elevului en_US
dc.subject Comunicare interculturală en_US
dc.subject Gândire critică en_US
dc.title Interactive teaching and learning techniques in the context of multicultural education en_US
dc.title.alternative Tehnici interactive de predare și învățare în contextul educației multiculturale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account