dc.contributor.author |
BOLDUMA, Veronica |
|
dc.date.accessioned |
2025-09-03T11:04:28Z |
|
dc.date.available |
2025-09-03T11:04:28Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
BOLDUMA, Veronica. Modele educaționale în dezvoltarea competențelor multilingvistice și interculturale în clasele gimnaziale. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 208-214. ISBN 978-9975-46-967-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-967-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7761 |
|
dc.description |
Competența multilingvistică se poate defini ca abilitatea de a comunica eficient cu reprezentanții altor etnii. Cultura este un termen amplu, cu multiple trimiteri la diverse aspecte caracteristice unor grupuri, precum: vestimentația, obiceiurile, tradițiile, manifestările artistice, elementele de gastronomie, dar și de atitudinile, valorile, relațiile familiale, stilul de comunicare și de analiză etc., care îl caracterizează pe fiecare dintre noi. În același timp, cultura este un domeniu sensibil, care ține de aspecte personale ale identității și pot face obiectul discriminării și al excluderii sociale. Din această perspectivă, competența multilingvistică este una complexă, care se poate dezvolta prin intermediul unei game largi de discipline școlare. De fapt, în temeni largi, educația multiculturală este un nou concept în educație, care presupune din partea educatorilor un efort enorm și de lungă durată de adaptare a demersului didactic la nevoile și particularitățile fiecărui elev, ținând cont de mediul din care acesta provine. |
en_US |
dc.description.abstract |
Multilingual competence can be defined as the ability to communicate effectively with representatives of other ethnicities. Culture is a broad term, with multiple references to various aspects characteristic of certain groups, such as: clothing, customs, traditions, artistic manifestations, elements of gastronomy, but also attitudes, values, family relationships, communication and analysis style, etc. that characterizes each of us. At the same time, culture is a sensitive area that relates to personal aspects of identity and can be subject to discrimination and social exclusion. From this perspective, multilingual competence is a complex one that can be developed through a wide range of school subjects. In fact, in broad terms, multicultural education is a new concept in education, which requires a huge and long-lasting effort on the part of educators to adapt the didactic approach to the needs and particularities of each student, taking into account the environment from which he comes. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024; |
|
dc.subject |
Multilingualism |
en_US |
dc.subject |
Interculturality |
en_US |
dc.subject |
Translinguistics |
en_US |
dc.subject |
Verbal language |
en_US |
dc.subject |
Non-verbal language |
en_US |
dc.subject |
Multilingvism |
en_US |
dc.subject |
Interculturalitate |
en_US |
dc.subject |
Translingvistică |
en_US |
dc.subject |
Limbaj verbal |
en_US |
dc.subject |
Limbaj nonverbal |
en_US |
dc.title |
Modele educaționale în dezvoltarea competențelor multilingvistice și interculturale în clasele gimnaziale |
en_US |
dc.title.alternative |
Educational models in the development of multilingual and intercultural competences in high school classes |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |