REPOZITORIU UPSC

Literatura franceză contemporană ca reflexie a dinamicilor socioculturale

Show simple item record

dc.contributor.author AVORNICESĂ, Natalia
dc.date.accessioned 2025-08-15T11:27:26Z
dc.date.available 2025-08-15T11:27:26Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation AVORNICESĂ, Natalia. Literatura franceză contemporană ca reflexie a dinamicilor socioculturale. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 189-195. ISBN 978-9975-46-967-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-967-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7753
dc.description Studiul analizează aspecte culturale franceze și modul în care acestea se reflectă în literatura franceză, din perspectivă contemporană. Articolul include dimensiuni socioculturale identificate de Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) și abordarea prin care acestea sunt reflectate în literatura franceză din ultimele decenii: viața cotidiană, condiții de viață, relații interpersonale, valori, credințe, comportamente, limbajul corpului, uzanțe sociale, comportamente rituale. Studiul oferă exemple din opere ale unor autori precum Amélie Nothomb, Michel Houellebecq, Olivier Adam și alții, pentru a ilustra modul în care literatura abordează teme precum relațiile familiale, valorile religioase, condițiile de viață, limbajul corpului, etc. Din punct de vedere didactic, diversitatea socioculturală reflectată în textele literare facilitează dezvoltarea competențelor interculturale ale elevilor/studenților, aceștia pot dobândi o înțelegere mai profundă a culturii țării țintă și pot deveni mai receptivi la diversitate. en_US
dc.description.abstract The study analyzes French cultural aspects and how these are reflected in French literature from a contemporary perspective. The article includes sociocultural dimensions identified by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and the ways in which they are reflected in French literature from recent decades: everyday life, living conditions, interpersonal relationships, values, beliefs, behaviors, body language, social customs, and ritual behaviors. The study provides examples from works by authors such as Amélie Nothomb, Michel Houellebecq, Olivier Adam, and others, to illustrate how literature addresses themes such as family relationships, religious values, living conditions, and body language, among others. From a pedagogical point of view, the sociocultural diversity reflected in literary texts facilitates the development of intercultural competencies among students, allowing them to gain a deeper understanding of the target country’s culture and become more receptive to diversity. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024;
dc.subject Sociocultural aspects en_US
dc.subject Intercultural competence en_US
dc.subject Contemporary literature en_US
dc.subject CECRL en_US
dc.subject Foreign language teaching en_US
dc.subject Aspecte socioculturale en_US
dc.subject Competență culturală en_US
dc.subject Literatură contemporană en_US
dc.subject Predarea limbilor străine en_US
dc.title Literatura franceză contemporană ca reflexie a dinamicilor socioculturale en_US
dc.title.alternative Contemporary French literature as a reflection of sociocultural dynamics en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account