dc.contributor.author |
AVORNICESĂ, Natalia |
|
dc.date.accessioned |
2025-08-15T11:27:26Z |
|
dc.date.available |
2025-08-15T11:27:26Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
AVORNICESĂ, Natalia. Literatura franceză contemporană ca reflexie a dinamicilor socioculturale. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 189-195. ISBN 978-9975-46-967-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-967-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7753 |
|
dc.description |
Studiul analizează aspecte culturale franceze și modul în care acestea se reflectă în literatura franceză, din perspectivă contemporană. Articolul include dimensiuni socioculturale identificate de Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CECRL) și abordarea prin care acestea sunt reflectate în literatura franceză din ultimele decenii: viața cotidiană, condiții de viață, relații interpersonale, valori, credințe, comportamente, limbajul corpului, uzanțe sociale, comportamente rituale. Studiul oferă exemple din opere ale unor autori precum Amélie Nothomb, Michel Houellebecq, Olivier Adam și alții, pentru a ilustra modul în care literatura abordează teme precum relațiile familiale, valorile religioase, condițiile de viață, limbajul corpului, etc. Din punct de vedere didactic, diversitatea socioculturală reflectată în textele literare facilitează dezvoltarea competențelor interculturale ale elevilor/studenților, aceștia pot dobândi o înțelegere mai profundă a culturii țării țintă și pot deveni mai receptivi la diversitate. |
en_US |
dc.description.abstract |
The study analyzes French cultural aspects and how these are reflected in French literature from a contemporary perspective. The article includes sociocultural dimensions identified by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) and the ways in which they are reflected in French literature from recent decades: everyday life, living conditions, interpersonal relationships, values, beliefs, behaviors, body language, social customs, and ritual behaviors. The study provides examples from works by authors such as Amélie Nothomb, Michel Houellebecq, Olivier Adam, and others, to illustrate how literature addresses themes such as family relationships, religious values, living conditions, and body language, among others. From a pedagogical point of view, the sociocultural diversity reflected in literary texts facilitates the development of intercultural competencies among students, allowing them to gain a deeper understanding of the target country’s culture and become more receptive to diversity. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024; |
|
dc.subject |
Sociocultural aspects |
en_US |
dc.subject |
Intercultural competence |
en_US |
dc.subject |
Contemporary literature |
en_US |
dc.subject |
CECRL |
en_US |
dc.subject |
Foreign language teaching |
en_US |
dc.subject |
Aspecte socioculturale |
en_US |
dc.subject |
Competență culturală |
en_US |
dc.subject |
Literatură contemporană |
en_US |
dc.subject |
Predarea limbilor străine |
en_US |
dc.title |
Literatura franceză contemporană ca reflexie a dinamicilor socioculturale |
en_US |
dc.title.alternative |
Contemporary French literature as a reflection of sociocultural dynamics |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |