dc.contributor.author |
КОЛЕСНИК, Любовь |
|
dc.date.accessioned |
2025-08-15T09:37:55Z |
|
dc.date.available |
2025-08-15T09:37:55Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
КОЛЕСНИК, Любовь. Детская литература – проводник в интеркультурное пространство. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 169-176. ISBN 978-9975-46-967-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-967-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7751 |
|
dc.description |
Acest articol dezvăluie problema dezvoltării interesului elevilor pentru culturile polifonice. Autorul articolului sugerează să discutăm problema activității de lectură bazată pe literatura pentru copii. Articolul vorbește despre importanța ei pentru cultura copiilor. Autorul se concentrează pe cele mai bune ediții ale literaturii mondiale pentru copii, sugerează direcționarea lucrărilor pentru a stimula respectul pentru alte culturi și capacitatea de a construi dialog. Articolul aordează discutarea problemei dezvoltării lecturii și a altor abilități ale elevilor, procesul de citire și analiză a unui text literar. Pe baza opiniilor oamenilor de știință și artiștilor, autorul articolului prezintă literatura pentru copii ca pe un intermediar în procesul de formare a unui cititor cult cu scopul de a-l implica în spațiul intercultural. |
en_US |
dc.description.abstract |
This article reveals the problem of developing students’ interest in the polyphony of cultures. The author of the article suggests discussing the issue of activating students’ reading activity based on children’s literature. The article pays great attention to the importance of dialogue of cultures in the process of studying children’s literature. The author focuses on the best editions of world children’s literature, suggests focusing work with readers on fostering respect for another culture, on the ability to build a dialogue. The article is aimed at discussing the problem of developing students’ reading and other competencies in the process of reading and analyzing a literary text. Based on the opinions of scientists and artists, the author of the article presents children’s literature as a mediator in the process of forming a cultural reader in order to involve him in the intercultural space. |
en_US |
dc.language.iso |
ru |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024; |
|
dc.subject |
Children’s literature |
en_US |
dc.subject |
Dialogue of cultures |
en_US |
dc.subject |
Tolerance |
en_US |
dc.subject |
Intercultural communication |
en_US |
dc.subject |
Literatura pentru copii |
en_US |
dc.subject |
Dialog cultural |
en_US |
dc.subject |
Toleranță |
en_US |
dc.subject |
Comunicare interculturală |
en_US |
dc.title |
Детская литература – проводник в интеркультурное пространство |
en_US |
dc.title.alternative |
Literatura pentru copii - un ghid al spațiului intercultural |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |