dc.contributor.author |
MIHOREANU, Svetlana |
|
dc.date.accessioned |
2025-08-14T11:26:03Z |
|
dc.date.available |
2025-08-14T11:26:03Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
MIHOREANU, Svetlana. Specificul comunicării nonverbale în procesul educațional. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 127-136. ISBN 978-9975-46-967-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-967-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7746 |
|
dc.description |
Comunicarea a jucat un rol esențial în socializarea omului, fiind fundamentul prin care se transmite și se primește informație. În lume există trei tipuri principale de comunicare: verbală, nonverbală și paraverbală. Comunicarea nonverbală reprezintă o mare parte a procesului de interacțiune (53%) și are un impact major, în special în domeniul educațional. Deși a început să fie cercetată mai recent, în anii ‚60, limbajul nonverbal are o influență semnificativă în relația dintre profesori și elevi. Profesorii trebuie să fie atenți la semnalele nonverbale ale elevilor, care pot dezvălui emoții nespuse, precum anxietatea sau tristețea. Înțelegerea acestor semnale poate ajuta la prevenirea problemelor precum bullying-ul și poate îmbunătăți eficiența predării și învățării. Comunicarea nonverbală, inclusiv gesturile și expresiile faciale, este crucială pentru menținerea unui mediu educațional pozitiv și pentru susținerea dezvoltării psiho-emoționale a elevilor. |
en_US |
dc.description.abstract |
Communication has played an essential role in human socialization, serving as the foundation for transmitting and receiving information. Globally, there are three main types of communication: verbal, nonverbal, and paraverbal. Nonverbal communication accounts for a large part of the interaction process (53%) and has a major impact, especially in the educational field. Although it began to be studied more recently, in the 1960s, nonverbal language significantly influences the relationship between teachers and students. Teachers must pay attention to students’ nonverbal signals, which can reveal unspoken emotions such as anxiety or sadness. Understanding these signals can help prevent issues like bullying and improve the effectiveness of teaching and learning. Nonverbal communication, including gestures and facial expressions, is crucial for maintaining a positive educational environment and supporting pupils’ psycho-emotional development. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024; |
|
dc.subject |
Nonverbal communication |
en_US |
dc.subject |
Educational process |
en_US |
dc.subject |
Method |
en_US |
dc.subject |
Rules |
en_US |
dc.subject |
Comunicarea nonverbală |
en_US |
dc.subject |
Procesul educațional |
en_US |
dc.subject |
Metodă |
en_US |
dc.subject |
Reguli |
en_US |
dc.title |
Specificul comunicării nonverbale în procesul educațional |
en_US |
dc.title.alternative |
The specifics of nonverbal communication in educational process |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |