dc.contributor.author |
SOLCAN, Angela |
|
dc.contributor.author |
SAVA, Anastasia |
|
dc.date.accessioned |
2025-08-14T09:38:46Z |
|
dc.date.available |
2025-08-14T09:38:46Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
SOLCAN, Angela și SAVA, Anastasia. La découverte heuristique des savoirs en contexte interculturel. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 62-70. ISBN 978-9975-46-967-8. |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-46-967-8 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7739 |
|
dc.description |
Noua abordare orientată pe euristică în didactică constituie fundamentul unei predări eficiente și active, care încurajează implicarea cursanților, determinându-i să gândească, să reflecteze și să descopere. Metoda euristică pune accentul pe explorarea realității și a cunoașterii de către cursanți, printr-un schimb de întrebări și răspunsuri, conducând treptat la o soluție. În esență, este o abordare centrată pe cursant, în care se așteaptă ca acesta să joace un rol activ. Predarea/învățarea limbilor străine dintr-o perspectivă interculturală implică dobândirea atât a structurilor specifice limbii străine, cât și a informațiilor despre valorile, obiceiurile și tradițiile naționale și străine. Învățarea limbilor străine servește ca punct de referință pentru autocunoaștere și formarea identității interculturale. În acest sens, abordarea euristică este cel mai eficient mijloc pentru dezvoltarea interculturală a cursanților, deoarece aceștia sunt plasați în situații în care descoperă și explorează culturi străine. |
en_US |
dc.description.abstract |
The new heuristic-oriented approach in didactics forms the foundation of effective and active teaching, which encourages learner engagement, compelling them to think, reflect, and discover. The heuristic method emphasizes the exploration of reality and knowledge by the learner themselves through an exchange of questions and answers, gradually leading to a solution. Ultimately, it is a learner-centered approach where they are expected to take an active role. The teaching/learning of foreign languages from an intercultural perspective involves acquiring both the specific structures of the foreign language and information about national and foreign values, customs, and traditions. Learning foreign languages serves as a reference point for self-awareness and the formation of intercultural identity. In this sense, the heuristic approach is the most effective means for intercultural development of learners, as they are placed in situations where they discover and explore foreign cultures. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
"Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024; |
|
dc.subject |
Heuristic |
en_US |
dc.subject |
Intercultural |
en_US |
dc.subject |
Discovery |
en_US |
dc.subject |
Language teaching |
en_US |
dc.subject |
Language learning |
en_US |
dc.subject |
Euristic |
en_US |
dc.subject |
Descoperire |
en_US |
dc.subject |
Predarea limbilor |
en_US |
dc.subject |
Învățarea limbilor |
en_US |
dc.title |
La découverte heuristique des savoirs en contexte interculturel |
en_US |
dc.title.alternative |
The heuristic discovery of knowledge in an intercultural context |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |