REPOZITORIU UPSC

La découverte heuristique des savoirs en contexte interculturel

Show simple item record

dc.contributor.author SOLCAN, Angela
dc.contributor.author SAVA, Anastasia
dc.date.accessioned 2025-08-14T09:38:46Z
dc.date.available 2025-08-14T09:38:46Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation SOLCAN, Angela și SAVA, Anastasia. La découverte heuristique des savoirs en contexte interculturel. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 62-70. ISBN 978-9975-46-967-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-967-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7739
dc.description Noua abordare orientată pe euristică în didactică constituie fundamentul unei predări eficiente și active, care încurajează implicarea cursanților, determinându-i să gândească, să reflecteze și să descopere. Metoda euristică pune accentul pe explorarea realității și a cunoașterii de către cursanți, printr-un schimb de întrebări și răspunsuri, conducând treptat la o soluție. În esență, este o abordare centrată pe cursant, în care se așteaptă ca acesta să joace un rol activ. Predarea/învățarea limbilor străine dintr-o perspectivă interculturală implică dobândirea atât a structurilor specifice limbii străine, cât și a informațiilor despre valorile, obiceiurile și tradițiile naționale și străine. Învățarea limbilor străine servește ca punct de referință pentru autocunoaștere și formarea identității interculturale. În acest sens, abordarea euristică este cel mai eficient mijloc pentru dezvoltarea interculturală a cursanților, deoarece aceștia sunt plasați în situații în care descoperă și explorează culturi străine. en_US
dc.description.abstract The new heuristic-oriented approach in didactics forms the foundation of effective and active teaching, which encourages learner engagement, compelling them to think, reflect, and discover. The heuristic method emphasizes the exploration of reality and knowledge by the learner themselves through an exchange of questions and answers, gradually leading to a solution. Ultimately, it is a learner-centered approach where they are expected to take an active role. The teaching/learning of foreign languages from an intercultural perspective involves acquiring both the specific structures of the foreign language and information about national and foreign values, customs, and traditions. Learning foreign languages serves as a reference point for self-awareness and the formation of intercultural identity. In this sense, the heuristic approach is the most effective means for intercultural development of learners, as they are placed in situations where they discover and explore foreign cultures. en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024;
dc.subject Heuristic en_US
dc.subject Intercultural en_US
dc.subject Discovery en_US
dc.subject Language teaching en_US
dc.subject Language learning en_US
dc.subject Euristic en_US
dc.subject Descoperire en_US
dc.subject Predarea limbilor en_US
dc.subject Învățarea limbilor en_US
dc.title La découverte heuristique des savoirs en contexte interculturel en_US
dc.title.alternative The heuristic discovery of knowledge in an intercultural context en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account