REPOZITORIU UPSC

Oportunități de implementare a metodei CLIL în instituțiile de învățământ din Republica Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author POPOVICI, Angela
dc.date.accessioned 2025-08-14T09:26:45Z
dc.date.available 2025-08-14T09:26:45Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation POPOVICI, Angela. Oportunități de implementare a metodei CLIL în instituțiile de învățământ din Republica Moldova. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 51-61. ISBN 978-9975-46-967-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-967-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7738
dc.description Articolul explorează oportunitățile de implementare a metodei CLIL (Content and Language Integrated Learning) în instituțiile de învățământ din Republica Moldova, o abordare educațională inovatoare care îmbină predarea unei discipline non-lingvistice cu învățarea unei limbi nematerne/străine. Pentru a analiza contextul educațional actual din Republica Moldova și provocările asociate implementării acestei metode, s-a realizat un studiu de caz în mai multe instituții de învățământ din țară. Răspunsurile ne-au oferit informații clare despre atitudinea cadrelor didactice privind imbunătățirea competențelor lingvistice ale elevilor prin această metodă. Astfel, printre oportunități se numără diversificarea curriculumului, stăpânirea strategiilor de integrare eficientă a metodei în sistemul educațional, dar și creșterea motivației elevilor pentru piața muncii. Se ajunge progresiv la ideea că, pentru a asigura succesul implementării acestei metode, este necesară formarea cadrelor didactice, elaborarea produselor curriculare, o colaborare între instituțiile statului pentru diferite niveluri de educație, dar și adaptarea politicilor educaționale existente ca răspuns la provocările prezentate de metoda CLIL. en_US
dc.description.abstract The article explores the opportunities for implementing CLIL (Content and Language Integrated Learning) in educational institutions in the Republic of Moldova, an innovative educational approach that combines the teaching of a non-linguistic subject with the learning of a non-mother tongue/foreign language. In order to analyse the current educational context in the Republic of Moldova and the challenges associated with the implementation of this method, a case study was carried out in several educational institutions in the country. The responses provided us with clear information about teachers’ attitudes towards improving pupils’ language skills through this method. Thus, the opportunities include diversification of the curriculum, mastering strategies for effective integration of the method into the educational system, as well as increasing students’ motivation for the labour market. It is gradually coming to the realisation that, in order to ensure the successful implementation of this method, it is necessary to train teachers, develop curricular products, ensure cooperation between state institutions for different levels of education, and adapt existing educational policies in response to the challenges presented by the CLIL method. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024;
dc.subject CLIL en_US
dc.subject Teacher training en_US
dc.subject Language competences en_US
dc.subject Metoda CLIL en_US
dc.subject Formarea profesorilor en_US
dc.subject Competențe lingvistice en_US
dc.title Oportunități de implementare a metodei CLIL în instituțiile de învățământ din Republica Moldova en_US
dc.title.alternative Opportunities to implement the CLIL method in the educational institutions of the Republic of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account