REPOZITORIU UPSC

Imersiunea cultural-lingvistică: motor al dezvoltării personale și profesionale

Show simple item record

dc.contributor.author BARBĂNEAGRĂ, Alexandra
dc.contributor.author CEPRAGA, Lucia
dc.date.accessioned 2025-08-11T10:16:24Z
dc.date.available 2025-08-11T10:16:24Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation BARBĂNEAGRĂ, Alexandra și CEPRAGA, Lucia. Imersiunea cultural-lingvistică: motor al dezvoltării personale și profesionale. În: Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor = Multicultural education, training space for values education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024. Chişinău: CEP UPSC, 2024, pp. 19-28. ISBN 978-9975-46-967-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-46-967-8
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7735
dc.description Imersiile cultural-lingvistice sunt atât un motor al dezvoltării personale, un atu pentru viața fiecărui individ, cât și o valoare adăugată pe piața muncii, în comunitate. Imersiunea cultural-lingvistică este o metodă foarte eficientă de a studia limbile, în general, și româna, în special. Din punct de vedere temporal, imersiunile se împart în: imersiuni de scurtă durată; scufundări pe termen mediu; scufundări de lungă durată. Impactul duce la o integrare socioculturală cât mai ușoară prin limbaj și grație limbii, dar și la o inserție profesională ulterioară. În cadrul imersiei cultural-lingvistice, desfășurată în cadrul programului de formare continuă „Îmbunătățirea abilităților de comunicare lingvistică a profesorilor de limba română din IPLMN”, desfășurat în cadrul Programului național privind învățarea limbii române de către minoritățile naționale, inclusiv populația adultă, pentru anii 2023 – 2025, aprobată prin HG nr. 115/07.03.2023, elevii și-au crescut nivelul de respect și toleranță față de diversitate. De asemenea, cadrele didactice au făcut schimb de bune practici, și-au dezvoltat gândirea critică, prin prisma noilor educații. Interacționând cu oameni din alte raioane ale țării, din alte etnii, participanții au învățat să aprecieze diferențele și să depășească prejudecățile. În timpul atelierelor, prin compararea cu alte culturi, participanții au dobândit o perspectivă mai clară asupra propriilor valori și obiceiuri. Gazda evenimentului, Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă” din Chișinău, a conceput activitățile de îmbunătățire a abilităților de comunicare lingvistică din perspectivă praxiologică. Obiectivele de imersiune culturală au urmărit reevaluarea unor aspecte ale identităţii cuiva în lumina unor noi experienţe şi perspective. en_US
dc.description.abstract Cultural-linguistic immersions are an engine of personal development, an asset both for the life of each individual, but also an added value on the labor market, in the community. Culturallinguistic immersion is a very effective method of studying languages, in general, and Romanian, in stricto. From a temporal perspective, immersions are divided into: short-term immersions; mediumterm immersions; long-term immersions. The impact leads to a sociocultural integration as easy as possible through the language and thanks to the language, but also for a later professional insertion. As part of the cultural-linguistic immersion, carried out within the continuous training program "Improving the linguistic communication skills of Romanian language teachers from IPLMN", carried out as part of the National Program on the learning of the Romanian language by national minorities, including the adult population, for the years 2023 – 2025, approved by HG no. 115/07.03.2023, the students increased their level of respect and tolerance for diversity. Also, the teachers exchanged good practices, developed their critical thinking, through the lens of new educations. By interacting with people from other districts of the country, of other ethnicities, the participants learned to appreciate differences and overcome prejudices. During the workshops by comparing with other cultures, the participants gained a clearer perspective on their own values and customs. The host of the event, the State Pedagogical University "Ion Creangă" from Chisinau, designed the activities to improve linguistic communication skills from a praxiological perspective. The cultural immersion objectives aimed to reevaluate some aspects of one's identity in the light of new experiences and perspectives. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” en_US
dc.relation.ispartofseries "Educaţia multiculturală, spaţiu formativ pentru educaţia valorilor", Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024;
dc.subject Immersion en_US
dc.subject Cultural-linguistic immersion en_US
dc.subject Immersive experience en_US
dc.subject Tolerance en_US
dc.subject Identity en_US
dc.subject Interculturality en_US
dc.subject Total immersion en_US
dc.subject Short-term immersion en_US
dc.subject Imersiune en_US
dc.subject Imersiune cultural-lingvistică en_US
dc.subject Experiență imersivă en_US
dc.subject Toleranță en_US
dc.subject Identitate en_US
dc.subject Interculturalitate en_US
dc.subject Imersiune totală en_US
dc.subject Imersiune pe termen scurt en_US
dc.title Imersiunea cultural-lingvistică: motor al dezvoltării personale și profesionale en_US
dc.title.alternative Cultural-linguistic immersion: engine of personal and professional development en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Ediţia 2, 5-6 decembrie 2024

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account