dc.contributor.author |
ȚURCAN, Tatiana |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-11T03:04:46Z |
|
dc.date.available |
2025-07-11T03:04:46Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
ȚURCAN, Tatiana. Utilizarea mijloacelor media pentru dezvoltarea componentei socio-culturale a competenței comunicative în predarea limbii franceze. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 245-253. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-261-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7728 |
|
dc.description |
Learning a foreign language, such as French, goes beyond the simple accumulation of linguistic knowledge, including a socio-cultural dimension essential for the development of intercultural competences. Language reflects the values, traditions and way of thinking of a community, and familiarity with these aspects contributes to a genuine and deep understanding of cultural diversity. In the educational process, the integration of media resources - movies, shows, podcasts, videos or educational games - provides exposure to authentic language, increased motivation and opportunities for interactive learning.
Activities such as viewing authentic materials, participating in debates, creating digital content or using press articles connect students to the contemporary realities of the Francophone space. For example, the analysis of French traditions and customs through video resources or virtual visits to museums develops intercultural sensitivity, respect for social norms and appreciation of the diversity of Francophonie. In addition, creating collaborative projects, such as vlogs or commercials, actively engages students, strengthening both language and cultural skills. |
en_US |
dc.description.abstract |
Învățarea unei limbi străine, cum ar fi franceza, merge dincolo de simpla acumulare de cunoștințe lingvistice, incluzând o dimensiune socio-culturală esențială pentru dezvoltarea competențelor interculturale. Limba reflectă valorile, tradițiile și modul de gândire al unei comunități, iar familiarizarea cu aceste aspecte contribuie la o înțelegere autentică și profundă a diversității culturale. În procesul educațional, integrarea resurselor media - filme, emisiuni, podcasturi, videoclipuri sau jocuri educative - asigură expunerea la o limbă autentică, creșterea motivației și oportunități de învățare interactivă.
Activități precum vizionarea de materiale autentice, participarea la dezbateri, crearea de conținut digital sau utilizarea articolelor de presă conectează elevii la realitățile contemporane ale spațiului francofon. De exemplu, analiza tradițiilor și obiceiurilor franceze prin resurse video sau vizite virtuale la muzee dezvoltă sensibilitatea interculturală, respectul pentru normele sociale și aprecierea diversității francofoniei. În plus, crearea de proiecte colaborative, cum ar fi vlogurile sau spoturile publicitare, implică activ elevii, consolidând atât competențele lingvistice, cât și cele culturale.
Astfel, mass-media devine un instrument didactic valoros care transformă predarea limbii franceze într-o experiență dinamică și formativă, pregătind elevii să comunice eficient și să interacționeze autentic într-un context multicultural. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,; |
|
dc.subject |
Limbă |
en_US |
dc.subject |
Cultură |
en_US |
dc.subject |
Media |
en_US |
dc.subject |
Tradiții |
en_US |
dc.subject |
Diversitate |
en_US |
dc.subject |
Interacțiune |
en_US |
dc.subject |
Culture |
en_US |
dc.subject |
Language |
en_US |
dc.subject |
Traditions |
en_US |
dc.subject |
Diversity |
en_US |
dc.subject |
Interaction |
en_US |
dc.title |
Utilizarea mijloacelor media pentru dezvoltarea componentei socio-culturale a competenței comunicative în predarea limbii franceze |
en_US |
dc.title.alternative |
The use of media for the development of the sociocultural component of communicative competence in the teaching of the French language |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |