REPOZITORIU UPSC

Utilizarea mijloacelor media pentru dezvoltarea componentei socio-culturale a competenței comunicative în predarea limbii franceze

Show simple item record

dc.contributor.author ȚURCAN, Tatiana
dc.date.accessioned 2025-07-11T03:04:46Z
dc.date.available 2025-07-11T03:04:46Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation ȚURCAN, Tatiana. Utilizarea mijloacelor media pentru dezvoltarea componentei socio-culturale a competenței comunicative în predarea limbii franceze. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 245-253. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-261-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7728
dc.description Learning a foreign language, such as French, goes beyond the simple accumulation of linguistic knowledge, including a socio-cultural dimension essential for the development of intercultural competences. Language reflects the values, traditions and way of thinking of a community, and familiarity with these aspects contributes to a genuine and deep understanding of cultural diversity. In the educational process, the integration of media resources - movies, shows, podcasts, videos or educational games - provides exposure to authentic language, increased motivation and opportunities for interactive learning. Activities such as viewing authentic materials, participating in debates, creating digital content or using press articles connect students to the contemporary realities of the Francophone space. For example, the analysis of French traditions and customs through video resources or virtual visits to museums develops intercultural sensitivity, respect for social norms and appreciation of the diversity of Francophonie. In addition, creating collaborative projects, such as vlogs or commercials, actively engages students, strengthening both language and cultural skills. en_US
dc.description.abstract Învățarea unei limbi străine, cum ar fi franceza, merge dincolo de simpla acumulare de cunoștințe lingvistice, incluzând o dimensiune socio-culturală esențială pentru dezvoltarea competențelor interculturale. Limba reflectă valorile, tradițiile și modul de gândire al unei comunități, iar familiarizarea cu aceste aspecte contribuie la o înțelegere autentică și profundă a diversității culturale. În procesul educațional, integrarea resurselor media - filme, emisiuni, podcasturi, videoclipuri sau jocuri educative - asigură expunerea la o limbă autentică, creșterea motivației și oportunități de învățare interactivă. Activități precum vizionarea de materiale autentice, participarea la dezbateri, crearea de conținut digital sau utilizarea articolelor de presă conectează elevii la realitățile contemporane ale spațiului francofon. De exemplu, analiza tradițiilor și obiceiurilor franceze prin resurse video sau vizite virtuale la muzee dezvoltă sensibilitatea interculturală, respectul pentru normele sociale și aprecierea diversității francofoniei. În plus, crearea de proiecte colaborative, cum ar fi vlogurile sau spoturile publicitare, implică activ elevii, consolidând atât competențele lingvistice, cât și cele culturale. Astfel, mass-media devine un instrument didactic valoros care transformă predarea limbii franceze într-o experiență dinamică și formativă, pregătind elevii să comunice eficient și să interacționeze autentic într-un context multicultural. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,;
dc.subject Limbă en_US
dc.subject Cultură en_US
dc.subject Media en_US
dc.subject Tradiții en_US
dc.subject Diversitate en_US
dc.subject Interacțiune en_US
dc.subject Culture en_US
dc.subject Language en_US
dc.subject Traditions en_US
dc.subject Diversity en_US
dc.subject Interaction en_US
dc.title Utilizarea mijloacelor media pentru dezvoltarea componentei socio-culturale a competenței comunicative în predarea limbii franceze en_US
dc.title.alternative The use of media for the development of the sociocultural component of communicative competence in the teaching of the French language en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account