REPOZITORIU UPSC

Стратегии интегрированного предметно-языкового обучения

Show simple item record

dc.contributor.author ȚÎMBALIUC, Elena
dc.date.accessioned 2025-07-11T02:49:53Z
dc.date.available 2025-07-11T02:49:53Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation ȚÎMBALIUC, Elena. Стратегии интегрированного предметно-языкового обучения. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 222-231. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-261-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7726
dc.description În secolul XXI, multilingvismul și multiculturalitatea sunt proclamate drept principii educaționale de bază, iar problemele educației bilingve, poli-/multilingve au devenit subiecte de interes sporit pentru specialiștii din aproape toate țările lumii. Acest fapt a condus la o răspândire largă a tehnologiei de învățare integrată a conținutului și limbii (CLIL), nu doar în țările europene, ci și în SUA, America Latină, Asia și Australia. Practicile educaționale în domeniul multilingvismului sunt implementate și în Republica Moldova, ceea ce explică interesul față de acest subiect. Scopul articolului este de a oferi o descriere teoretică a strategiilor de învățare integrată a conținutului și limbii: introducerea semnificativă în temă, învățarea cu suport, interacțiunea activă și rezultatele avansate, adăugarea unei dimensiuni (inter)culturale, stimularea gândirii de ordin superior și promovarea învățării durabile. en_US
dc.description.abstract In the 21st century, multilingualism and multiculturalism are proclaimed as leading educational principles, and the challenges of bilingual, poly-/multilingual education have become the focus of close attention for specialists in almost every country in the world. This has led to the widespread adoption of Content and Language Integrated Learning (CLIL) technology, not only in European countries but also in the USA, Latin America, Asia, and Australia. Educational practices of multilingualism are also being introduced in the Republic of Moldova, prompting interest in the topic. The purpose of this article is to provide a theoretical overview of strategies for CLIL: meaningful introduction to the topic, supported learning, active interaction and advanced outcomes, adding an (inter)cultural dimension, fostering higher-order thinking, and promoting sustainable learning. en_US
dc.language.iso ru en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,;
dc.subject Multilingualism en_US
dc.subject Content and Language Integrated Learning en_US
dc.subject Strategy en_US
dc.subject Scaffolding en_US
dc.subject Higher-order thinking en_US
dc.subject Sustainable learning en_US
dc.subject Multilingvism en_US
dc.subject Învățare integrată a conținutului și limbii en_US
dc.subject Strategie en_US
dc.subject Gândire de ordin superior en_US
dc.subject Învățare durabilă en_US
dc.title Стратегии интегрированного предметно-языкового обучения en_US
dc.title.alternative Strategii de învățare integrată a conținutului și limbii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account