REPOZITORIU UPSC

Dezvoltarea competențelor de citire, scriere, ascultare și vorbire în limba engleză prin valorificarea domeniului metacognitiv în contextul învățării personalizate

Show simple item record

dc.contributor.author ȘCHIOPU, Lucia
dc.date.accessioned 2025-07-11T02:44:54Z
dc.date.available 2025-07-11T02:44:54Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation ȘCHIOPU, Lucia. Dezvoltarea competențelor de citire, scriere, ascultare și vorbire în limba engleză prin valorificarea domeniului metacognitiv în contextul învățării personalizate. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 217-221. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-261-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7725
dc.description.abstract The article discusses the integration of metacognitive strategies in the teaching and learning of English, emphasizing the need for personalized approaches at the level of the university. It highlights the complexity of reading, writing, listening, and speaking as multidimensional processes that benefit from metacognitive awareness. The development of metacognitive skills enhances students’ ability to critically engage with texts, facilitating effective communication and comprehension. Various strategies are identified, including group discussions, conceptual mapping, reflective journals, and structured interviews, which encourage self-reflection and active engagement in the learning process. Overall, the focus is on empowering students to take ownership of their learning, leading to improved educational outcomes and greater self-efficacy. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,;
dc.subject Metacognition en_US
dc.subject Reflection en_US
dc.subject Personalization en_US
dc.title Dezvoltarea competențelor de citire, scriere, ascultare și vorbire în limba engleză prin valorificarea domeniului metacognitiv în contextul învățării personalizate en_US
dc.title.alternative Developing reading, writing, listening, and speaking skills in English by leveraging the metacognitive domain in the context of personalized learning en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account