dc.contributor.author |
BÎTCĂ, Ana |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-10T14:13:58Z |
|
dc.date.available |
2025-07-10T14:13:58Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
BÎTCĂ, Ana. L’expression orale et ses difficultes dans la classe de FLE. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 161-166. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-261-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7716 |
|
dc.description |
Predarea instituțională a limbilor străine urmărește dezvoltarea competențelor de comunicare orală și scrisă ale cursanților. Se pune accentul pe metodele care încurajează învățarea activă, cum ar fi dialogurile în context, simulările și jocurile de rol, pentru a reutiliza vocabularul și structurile dobândite. Aceste activități încurajează imaginația, creativitatea și integrarea aspectelor non-verbale. „Eu”-ul simulat, în care cursantul adoptă o altă identitate, reduce anxietatea și facilitează exprimarea orală. Cu toate acestea, vorbirea continuă rămâne subexploatată, deși este mai solicitantă. Aceasta necesită o exprimare personală neîntreruptă, care lipsește adesea în cursurile în care interacțiunea este încurajată. Evaluarea poate fi, de asemenea, intimidantă pentru studenți. O abordare structurată și motivantă este esențială pentru ca limba orală să fie predată eficient. Profesorii trebuie să beneficieze de formare cu privire la noile programe și să adapteze conținutul la nivelul și vârsta cursanților pentru a optimiza progresul acestora. Comunicarea rămâne obiectivul esențial al învățării unei limbi străine. |
en_US |
dc.description.abstract |
Institutional language teaching aims to develop learners’ oral and written communicative skills. Emphasis is placed on methods that encourage active learning, such as dialogues in context, simulations and role-playing, to re-use acquired vocabulary and structures. These activities encourage imagination, creativity and the integration of non-verbal aspects. The simulated ‘I’, where the learner adopts another identity, reduces anxiety and facilitates oral expression. However, continuous speaking remains under-exploited, even though it is more demanding. It requires uninterrupted personal expression, which is often lacking in courses where interaction is encouraged. Assessment can also be intimidating for students. A structured and motivating approach is essential if oral language is to be taught effectively. Teachers need to receive training on the new syllabuses and adapt the content to the level and age of the learners to optimise their progress. Communication remains the essential aim of learning a foreign language. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,; |
|
dc.subject |
Oral |
en_US |
dc.subject |
Written communication |
en_US |
dc.subject |
Role-play |
en_US |
dc.subject |
Imagination |
en_US |
dc.subject |
Creativity |
en_US |
dc.subject |
Dialog |
en_US |
dc.subject |
Comunicare orală |
en_US |
dc.subject |
Scrisă |
en_US |
dc.subject |
Joc de rol |
en_US |
dc.subject |
Imaginație |
en_US |
dc.subject |
Creativitate |
en_US |
dc.title |
L’expression orale et ses difficultes dans la classe de FLE |
en_US |
dc.title.alternative |
Exprimarea orală și dificultățile acesteia în clasa de FLE |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |