REPOZITORIU UPSC

The didactics of the modern literary text – approaches and strategies for contemporary education. R. Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author BUREA, Svetlana
dc.date.accessioned 2025-07-10T13:35:59Z
dc.date.available 2025-07-10T13:35:59Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation BUREA, Svetlana. The didactics of the modern literary text – approaches and strategies for contemporary education. R. Moldova. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 102-109. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-261-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7707
dc.description Cercetarea explorează didactica textelor literare moderne – de la textul clasic până la narațiunile digitale contemporane – care joacă un rol important în educația actuală. În Republica Moldova, la fel ca în multe alte țări, cadrele didactice reevaluează didactica literaturii: metodele și strategiile utilizate pentru a preda literatura într-un mod relevant pentru elevii de astăzi. Acest articol analizează modul în care educația literară la lecțiile de limba engleză este sau poate fi percepută și aplicată în contextul didactic actual din țara noastră, bazându-se pe perspective teoretice internaționale și tendințe educaționale locale. Discutăm rolul literaturii în educație din perspectiva unor cercetători recunoscuți (Terry Eagleton, Northrop Frye, Louise Rosenblatt), explorăm beneficiile cognitive, culturale și emoționale ale interacțiunii cu textele literare moderne în context multilingv și evidențiem strategiile didactice – inclusiv proiectarea sarcinilor, tehnicile motivaționale și învățarea interactivă. De asemenea, analizăm utilizarea literaturii digitale și a textelor literare autentice în predarea limbilor străine și plasăm practicile din Republica Moldova într-un context european și global mai larg. en_US
dc.description.abstract The study focuses on didactics of modern literary texts – from the classic text to contemporary digital narratives that play an important role in modern education. In the Republic of Moldova, as in many countries, teachers are re-evaluating the didactics of literature: the methods and strategies used to teach literature in ways that are relevant to today’s learners. This article examines how literature education is or can be viewed and used in modern teaching context from our country, drawing on global theoretical perspectives and local educational trends. We discuss the role of literature in education within English lessons from the views of well-known scholars (Terry Eagleton, Northrop Frye, Louise Rosenblatt), explore the cognitive, cultural, and emotional benefits of engaging with modern literary texts in the multilingual context, and highlight didactic strategies – including task design, motivational techniques, and interactive learning. We also consider the use of digital literature and authentic literary materials in foreign language teaching, and situate Moldova’s practices within broader European and global contexts. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,;
dc.subject Didactics of literature en_US
dc.subject Literary texts en_US
dc.subject Multilingualism en_US
dc.subject Strategies en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject Authentic text en_US
dc.subject Didactica literaturii en_US
dc.subject Texte literare en_US
dc.subject Multilingvism en_US
dc.subject Strategii en_US
dc.subject Motivație en_US
dc.subject Text autentic en_US
dc.title The didactics of the modern literary text – approaches and strategies for contemporary education. R. Moldova en_US
dc.title.alternative Didactica textului literar modern – abordări și strategii pentru educația contemporană. R. Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account