Abstract:
Acest articol abordează lucrul individual al studentului, pe parcursul învățământului universitar care este o formă de educație, inclusiv intelectuală și profesională, care, la fiecare pas, capătă un nivel complex și o valoare vocațională deosebită. În literatura de specialitate, dar și în programele universitare, se numește uneori studiu dirijat, ca activitate educațională întreprinsă de student cu un algoritm inițial explicit în faza inițială, dar, pe parcurs, desfășurată cu sau chiar fără supraveghere. De obicei, profesorul și studentul convin asupra unei strategii, pe care acesta din urmă o poate realiza sub îndrumarea, dacă este cazul, a cadrului didactic pentru un anumit număr de credite transferabile. Lucrul individual oferă oportunități mari, în special pentru studenții bine motivați, de a investiga subiecte de interes deosebit, care uneori nu fac neapărat parte dintr-un curriculum academic tradițional, dar aceasta este o modalitate pentru ei de a studia materiale specializate sau de a câștiga experiență de cercetare. În același timp, lucrul individual oferă studenților oportunități de a-și explora interesele mai profund și de a lua decizii importante despre cum și unde își pot valorifica pasiunile și talentele în viitor.