REPOZITORIU UPSC

L’educazione integrata: una necessità nella formazione dei docenti per il XXI secolo

Show simple item record

dc.contributor.author CULEA, Uliana
dc.date.accessioned 2025-07-10T11:21:47Z
dc.date.available 2025-07-10T11:21:47Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation CULEA, Uliana. L’educazione integrata: una necessità nella formazione dei docenti per il XXI secolo. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 63-70. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-48-261-5
dc.identifier.uri http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7701
dc.description Integrated education is an essential necessity in teacher training for the 21st century, addressing the challenges of globalization, cultural diversity, and technological progress. This concept emphasizes interdisciplinary connections, transversal skills, and holistic learning, fostering social inclusion, global responsibility, and the use of digital technologies. European programs support the implementation of this methodology, including in Moldova, where educational reforms aim to align with European standards. Moldova employs initiatives such as the digitization of educational resources and continuous teacher training to improve educational access. Integrated education is not only a solution to current challenges but also a vision for a sustainable future, equipping students and educators with the skills necessary for a complex and interconnected global society. en_US
dc.description.abstract Educația integrată reprezintă o necesitate esențială în pregătirea cadrelor didactice pentru secolul XXI, având scopul de a răspunde provocărilor globalizării, diversității culturale și progresului tehnologic. Acest concept pune accent pe conexiuni interdisciplinare, competențe transversale și învățare holistică, promovând incluziunea socială, responsabilitatea globală și utilizarea tehnologiilor digitale. Programele europene sprijină implementarea acestei metodologii, inclusiv în Republica Moldova, unde reforma educațională urmărește alinierea la standardele europene. Moldova folosește inițiative precum digitalizarea resurselor educaționale și formarea continuă a cadrelor didactice pentru a îmbunătăți accesul la educație. Educația integrată nu este doar o soluție la provocările actuale, ci și o viziune pentru un viitor sustenabil, oferind elevilor și profesorilor competențele necesare unei societăți globale complexe și interconectate. en_US
dc.language.iso it en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" en_US
dc.relation.ispartofseries Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,;
dc.subject Educație integrată en_US
dc.subject Incluziune socială en_US
dc.subject Tehnologie digitală en_US
dc.subject Competențe transversale en_US
dc.subject Reformă educațională en_US
dc.subject Metodologie interdisciplinară en_US
dc.subject Integrated education en_US
dc.subject Social inclusion en_US
dc.subject Digital technology en_US
dc.subject Transversal skills en_US
dc.subject Educational reform en_US
dc.subject Interdisciplinary methodology en_US
dc.title L’educazione integrata: una necessità nella formazione dei docenti per il XXI secolo en_US
dc.title.alternative Educația integrată: o necesitate în formarea cadrelor didactice pentru secolul XXI en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account