Abstract:
It is now generally accepted that mastery of at least two foreign languages, in addition to the mother tongue, has become an essential requirement. To maximise the e ectiveness of language teaching and learning, it is crucial to introduce people to other languages from an early age. Children who are learning languages are in the process of physical and psychological development, and are going through an essential phase of identity-building and development in a number of key areas. It is therefore essential to adopt teaching approaches that are adapted to their age, taking into account their specifc aptitudes and the interactions they have with their socio-cultural environment. Furthermore, today’s students belong to a generation for whom technology is a central component of their daily lives. The digital environment in which they are evolving is signi cantly changing the way they think and process information, with potential implications for brain structure itself. The issue of textbooks is therefore of particular importance. The creation and integration of digital textbooks symbolises the starting point of a major transformation in the eld of education, made possible by favourable preconditions. By exploiting technological innovations and increased opportunities for access and interaction, these digital textbooks aim to surpass their printed counterparts in terms of performance and relevance.
Description:
În prezent, este general acceptat faptul că stăpânirea a cel puțin două limbi străine, în plus față de limba maternă, a devenit o cerință esențială. Pentru a maximiza eficiența predării și învățării limbilor străine, este esențial ca oamenii să se familiarizeze cu alte limbi de la o vârstă fragedă. Copiii care învață limbi străine sunt în plin proces de dezvoltare zică și psihologică și trec printr-o fază esențială de construire a identității și de dezvoltare într-o serie de domenii-cheie. Prin urmare, este esențial să se adopte abordări didactice adaptate vârstei lor, ținând seama de aptitudinile lor specifice și de interacțiunile pe care le au cu mediul lor socio-cultural. În plus, elevii de astăzi aparțin unei generații pentru care tehnologia este o componentă centrală a vieții lor cotidiene. Mediul digital în care aceștia evoluează modifică semnificativ modul în care gândesc și procesează informațiile, cu potențiale implicații asupra structurii creierului însuși. Prin urmare, problema manualelor școlare este deosebit de importantă. Crearea și integrarea manualelor digitale simbolizează punctul de plecare al unei transformări majore în domeniul educației, posibilă datorită unor condiții prealabile favorabile. Exploatând inovațiile tehnologice și posibilitățile sporite de acces și interacțiune, aceste manuale digitale își propun să le depășească pe cele tipărite în ceea ce privește performanța și relevanța.