dc.contributor.author |
AVORNICESĂ, Natalia |
|
dc.date.accessioned |
2025-07-10T10:34:05Z |
|
dc.date.available |
2025-07-10T10:34:05Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
AVORNICESĂ, Natalia. La littérature comme outil d'intégration des contenus linguistiques et non linguistiques. În: Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024. Chișinău: CEP UPSC, 2025, pp. 16-21. ISBN 978-9975-48-261-5 (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-261-5 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7694 |
|
dc.description |
Textul literar este de mai mulți ani în centrul atenției din perspectiva abordărilor interdisciplinare. Recent, acesta este abordat în cadrul CLIL (Content and Language Integrated Learning) datorită combinației sale de conținut lingvistic și non-lingvistic. Acest articol explorează aspectele pragmatice și didactice ale predării textelor literare în cadrul CLIL, evidențiind potențialul său interdisciplinar. Literatura servește drept punte între discipline, reflectând evoluția științifică, evenimentele istorice și problemele sociale. Ea stimulează motivația, gândirea critică și reprezintă o viziune interconectată asupra lumii. Prin examinarea romanului lui Sylvain Tesson Dans les forêts de Sibérie, ilustrăm modul în care instrumentele interdisciplinare din geografie, sociologie, filozofie și ecologie aprofundează înțelegerea. Teme precum singurătatea, critica societății moderne, reziliența și relația om-natură exemplifică învățarea interdisciplinară. Pentru a optimiza aspectele vizate, programele de formare a profesorilor trebuie să îmbrățișeze competențe interdisciplinare, îmbogățind implicarea elevilor și promovând învățarea holistică. |
en_US |
dc.description.abstract |
The literary text has long been central to interdisciplinary approaches. Recently, it has been studied within the CLIL framework (Content and Language Integrated Learning) due to its combination of linguistic and non-linguistic content. This article explores the pragmatic and didactic aspects of teaching literary texts in CLIL, highlighting its interdisciplinary potential. Literature serves as a bridge between disciplines, reflecting scientific developments, historical events, and social issues. It fosters motivation, critical thinking, and an interconnected worldview. By examining Sylvain Tesson's Dans les forêts de Sibérie, we illustrate how interdisciplinary tools from geography, sociology, philosophy, and ecology deepen understanding. Themes such as solitude, modern society critique, resilience, and the human-nature relationship exemplify interdisciplinary learning. Integrating literature in science education fosters creativity, critical reflection, and ethical awareness. To optimize this, teacher training programs must embrace interdisciplinary competencies, enriching student engagement and fostering holistic learning. |
en_US |
dc.language.iso |
fr |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.relation.ispartofseries |
Abordarea predării integrate a conţinuturilor lingvistice şi nonlingvistice în formarea profesorilor = Approaching the integrated teaching of linguistic and non-linguistic content un teacher education: Conferinţa ştiinţifică naţională cu participare internaţională, 26 noiembrie 2024,; |
|
dc.subject |
Interdisciplinarity |
en_US |
dc.subject |
Literary text |
en_US |
dc.subject |
CLIL |
en_US |
dc.subject |
Pedagogical approaches |
en_US |
dc.subject |
Linguistic skills |
en_US |
dc.subject |
Sylvain Tesson |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinaritate |
en_US |
dc.subject |
Text literar |
en_US |
dc.subject |
Abordări didactice |
en_US |
dc.subject |
Competențe lingvistice |
en_US |
dc.title |
La littérature comme outil d'intégration des contenus linguistiques et non linguistiques |
en_US |
dc.title.alternative |
Literatura ca instrument de integrare a conținutului lingvistic și non-lingvistic |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |