dc.contributor.author |
FЕȚANU, Bogdan Anton |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-30T08:44:42Z |
|
dc.date.available |
2025-06-30T08:44:42Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
FЕȚANU, Bogdan Anton. Rolul educației formale și nonformale în dezvoltarea competențelor la biologie. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 101-106. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-245-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-249-3 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-248-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7677 |
|
dc.description |
In today's society, students are exposed to a constant flow of information, which comes from the most different contexts: at home, the group of friends, trips, visits, games, interaction with other mass media, social networks, etc., information that is acquired through non-formal and informal education. Acquiring knowledge and acquiring skills can no longer be limited to formal school training. The school cannot ignore the abundant information and new experiences that students accumulate in their free time. Formal education must integrate, synthesise, polish and even correct information and behaviors acquired through non-formal and informal education. The articulation of the three types of education must be done according to the objectives of formal education. |
en_US |
dc.description.abstract |
În societatea actuală elevii sunt expuși la un flux constant de informații, care provin din cele mai diferite contexte: acasă, grupul de prieteni, excursii, vizite, jocuri, interacţiunea cu ceilalţi mass media, rețele de socializare etc, informații care sunt dobândite prin educație nonformală și informală. Însușirea de cunoștințe și dobândirea competențelor nu se mai poate limita la instruirea formală școlară. Şcoala nu poate ignora informaţiile abundente şi experienţele inedite pe care le acumulează elevii în timpul liber. Educația formală trebuie să integreze, să sintetizeze, să șlefuiască și chiar să corecteze informațiile și comportamentele dobândite prin educație nonformală și informală. Articularea celor trei tipuri de educație trebuie să fie făcută în funcție de obiectivele educației formale. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație formală |
en_US |
dc.subject |
Educație informală |
en_US |
dc.subject |
Compеtеnţă |
en_US |
dc.subject |
Activitate extrașcolară |
en_US |
dc.subject |
Formal education |
en_US |
dc.subject |
Informal education |
en_US |
dc.subject |
Skill |
en_US |
dc.subject |
Extracurricular activities |
en_US |
dc.title |
Rolul educației formale și nonformale în dezvoltarea competențelor la biologie |
en_US |
dc.title.alternative |
The role of formal and non-formal education in the development of competences in biology |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |