dc.contributor.author |
CIOBOTARU, Ana-Maria |
|
dc.contributor.author |
ANDRONACHE, Ion |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-30T08:34:35Z |
|
dc.date.available |
2025-06-30T08:34:35Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
CIOBOTARU, Ana-Maria și ANDRONACHE, Ion. Educația ecologică la orele de geografie: formarea elevilor pentru o învățare sustenabilă pe termen lung. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 94-100. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-245-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-249-3 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-248-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7676 |
|
dc.description |
Environmental education plays a key role in the continuous development of environmental awareness, sustainability skills and responsible decision-making. This study analyses the integration of environmental education into the geography curriculum using participatory learning methods, and different case studies and taking into account the analysis and integration of content within the high school curriculum. The results highlight the importance of environmental education on student behaviour, leading to environmental awareness, adoption of sustainable practices and active involvement in community initiatives. Effective teaching strategies (interactive games, practical field activities and interdisciplinary approaches) contribute to deepening the understanding of environmental issues and developing applicable solutions to geographic environmental problems. In addition, updating the curriculum with emerging sustainability themes and collaborating with environmental specialists ensure students’ access to up-to-date and relevant information, preparing them to face contemporary environmental challenges. The adoption of appropriate pedagogical methods determines the active involvement of students in environmental protection and ensuring the stability of the geographical environment. |
en_US |
dc.description.abstract |
Educația ecologică joacă un rol esențial în dezvoltarea continuă a conștiinței ecologice, a competențelor legate de sustenabilitate și a luării de decizii responsabile. Acest studiu analizează integrarea educației ecologice în curriculumul de geografie folosind metode de învățare participativă, diferite studii de caz și ținând cont si de analiza și integrarea conținuturilor din cadrul programei școlare pentru clasele liceale. Rezultatele evidențiază importanta educației ecologice asupra comportamentului elevilor, conducând la conștientizarea problemelor de mediu, adoptarea unor practici durabile și implicare activă în inițiative comunitare. Strategiile didactice eficiente (jocuri interactive, activități practice pe teren și abordări interdisciplinare) contribuie la aprofundarea înțelegerii problemelor ecologice și la dezvoltarea unor soluții aplicabile pentru problemele mediului geografic. În plus, actualizarea programei școlare cu teme emergente de sustenabilitate și colaborarea cu specialiști în domeniul mediului asigură accesul elevilor la informații actualizate și relevante, pregătindu-i pentru a face față provocărilor ecologice contemporane. Adoptarea metodelor pedagogice adecvate determină implicarea activă a elevilor în protecția mediului și asigurarea stabilității mediului geografic. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Educație ecologică |
en_US |
dc.subject |
Curriculum de geografie |
en_US |
dc.subject |
Sustenabilitate |
en_US |
dc.subject |
Învățare participativă |
en_US |
dc.subject |
Predare interdisciplinară |
en_US |
dc.subject |
Conștientizare ecologică |
en_US |
dc.subject |
Ecological education |
en_US |
dc.subject |
Geography curriculum |
en_US |
dc.subject |
Sustainability |
en_US |
dc.subject |
Participatory learning |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinary teaching |
en_US |
dc.subject |
Environmental awareness |
en_US |
dc.title |
Educația ecologică la orele de geografie: formarea elevilor pentru o învățare sustenabilă pe termen lung |
en_US |
dc.title.alternative |
Ecological education in geography classes: empowering students for sustainable long-term learning |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |