dc.contributor.author |
ȚURCAN, Victoria |
|
dc.contributor.author |
COROPCEANU, Eduard |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-27T11:39:39Z |
|
dc.date.available |
2025-06-27T11:39:39Z |
|
dc.date.issued |
2025 |
|
dc.identifier.citation |
ȚURCAN, Victoria și COROPCEANU, Eduard. Rolul activităților educaționale anti-drog în dezvoltarea durabilă a societății. În: Conferinţa ştiinţifico-practică internațională „Instruire prin cercetare pentru o societate prosperă”, Ediţia a 12-a, 1-2 martie 2025. Chişinău: CEP UPSC, 2025, vol. 2: Didactica Ştiinţelor Naturii, pp. 70-76. ISBN 978-9975-48-248-6. ISBN 978-9975-48-249-3. (PDF). |
en_US |
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-245-5 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-249-3 |
|
dc.identifier.isbn |
978-9975-48-248-6 |
|
dc.identifier.uri |
http://dir.upsc.md:8080/xmlui/123456789/7673 |
|
dc.description |
The paper addresses aspects of the impact of drugs on the lives of adolescents. Students from the Ungheni College of Medicine were involved in the study. A significant comparison was made of students' opinions regarding the knowledge and values possessed by a drug user and the uncontrollable need of a person in pain who requires treatment. As future medical workers, young specialists must have an objective and informed view of drugs as harmful substances and as medicines in the case of some treatments. This parallel confrontation was approached from a didactic perspective, in particular by transmitting information to students to form a correct attitude towards the administration of narcotic substances to patients in emergency situations or the care of patients with an active, progressive disease and a limited life expectancy, for whom basic care is the continuous administration of narcotic substances for relief, prevention of suffering and ensuring a good quality of life until the last moment. |
en_US |
dc.description.abstract |
Lucrarea abordează aspecte ale impactului drogurilor asupra vieții adolescenților. În studiu au fost implicați elevi ai Colegiului de Medicină Ungheni. A fost realizată o comparație semnificativă a opiniei elevilor privind cunoștințele și valorile pe care le posedă un consumator de droguri și necesitatea incontrolabilă a unei persoane cu durere, care necesită tratament. Fiind viitori lucrători în domeniul medicinii, tinerii specialiști trebuie să aibă o viziune obiectivă și informată despre droguri ca substanțe dăunătoare și în calitate de medicamente în cazul unor tratamente. Această confruntare paralelă a fost abordată din perspectivă didactică, în special, prin transmiterea informației către elevi pentru a forma o atitudine corectă față de administrarea substanțelor narcotice la pacienții în stări de urgență sau îngrijirea pacienților cu o boală activă, progresantă și cu o speranță de viață limitată, pentru care îngrijirea de bază este administrarea continuă a substanțelor narcotice pentru alinarea, prevenirea suferinței și asigurarea unei bune calități până la ultima clipă a vieții. |
en_US |
dc.language.iso |
ro |
en_US |
dc.publisher |
Universitatea Pedagogică de Stat "Ion Creangă" |
en_US |
dc.subject |
Drog |
en_US |
dc.subject |
Adolescent |
en_US |
dc.subject |
Durere |
en_US |
dc.subject |
Educație |
en_US |
dc.subject |
Abordare interdisciplinară |
en_US |
dc.subject |
Drug |
en_US |
dc.subject |
Pain |
en_US |
dc.subject |
Education |
en_US |
dc.subject |
Interdisciplinary approaches |
en_US |
dc.title |
Rolul activităților educaționale anti-drog în dezvoltarea durabilă a societății |
en_US |
dc.title.alternative |
The role of anti-drug educational activities in the sustainable development of society |
en_US |
dc.title.alternative |
The role of anti-drug educational activities in the sustainable development of society |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |